VIDEO EXCLUSIV | Celebrul tren Orient Express plecat de la Paris a ajuns din nou în România. „Iubim această călătorie, iubim țările pe care le-am vizitat” (FOTO)
Legendarul tren Orient Express, care circulă în fiecare an pe ruta Paris-Istanbul, a ajuns din nou în România, după o pauză de trei ani provocată de pandemie. “Iubim această călătorie, iubim țările pe care le-am vizitat”, a spus un pasager din Orient Expres imediat după ce au coborât din tren în Gara de Nord. În prima parte a zilei, călătorii au făcut o oprire în Sinaia, acolo unde s-au bucurat, timp de câteva ore, de atracțiile turistice din zonă.
Trenul Orient Express are o istorie de 139 de ani și circulă pe ruta Paris – Budapesta – Sinaia – București – Istanbul. Pe traseul din România, gările Sinaia și București Nord sunt principalele opriri, unde pasagerii coboară din luxoasa garnitură pentru vizitarea unor obiective istorice.
“Iubim această călătorie. Iubim țările pe care le-am vizitat.” A spus un pasager abia coborât din tren pe peronul Gării de Nord din București, un loc încărcat de istorie, care anul acesta a împlinit 150 de ani de la inaugurare.
Trenul a plecat pe 26 august de la Paris și a intrat în România pe 28 august, pe la Curtici. Acesta a staționat peste trei ore la Teiuș și a ajuns după ora 10.00 la Gara regală din Sinaia. Acolo, pasagerii au putut să viziteze Castelul Peleș, după care trenul a plecat spre București, la ora 13.45 și a ajuns în Capitală puțin înainte de ora 16.00.
„Am fost la Castelul Peleș și la mănăstirea din Sinaia, sunt absolut uluitoare. A fost minunat”, a spus o turistă care vine tocmai din Statele Unite ale Americii.
Cei care au ales să plece în călătoria feroviară de lux cu Venice Simplon Orient Express au plătit peste 17.500 de lire pentru șase zile, cu opriri mai lungi la Budapesta, București și Sinaia.
Unii dintre călători spun că sunt atât de impresionați de ce au văzut că, fără ezitare, ar repeta experiența.
Trenul Orient Express are 15 vagoane și este tractat de două locomotive în România, pentru a evita situația în care s-ar produce o defecțiune pe traseul la una dintre acestea. Acesta va pleca marți din București, pe ruta Videle – Giurgiu – Ruse, spre Istanbul.
Orient Express va reveni în România pe 3 septembrie, când va opri în Gara de Nord, iar o zi mai târziu va pleca spre granița cu Ungaria, prin Chitila, Ploiești Vest, Sinaia, Brașov, Sighișoara, Coșlariu, Teiuș, Simeria, Ilia, Arad, Curtici.
Care este istoria trenului Orient Express
În perioada 5 iunie 1883 – august 1888, trenul Orient Express a circulat doar pe relația Paris Est – Munchen – Viena – Budapesta – Timișoara – Vârciorova – Craiova – Pitești – București Nord – București Filaret – Giurgiu – Smârdan Port. Ulterior, din 1888, ruta a devenit Paris Est – Viena – Budapesta – Belgrad – Sofia – Istanbul, cu două ramuri concurente (una prin Serbia și una prin Bulgaria).
Pentru a atrage traficul internațional, statul român a realizat legătura feroviară București Nord-Constanța Port și a modernizat și Portul Constanța.
Circulația trenului prin România a continuat și în perioada interbelică, iar în anul 1938, s-au achiziționat doua motonave moderne, Transilvania și Basarabia.
Trenul a fost interzis în România în perioada regimului comunist și a reluat traseul Paris – Istanbul prin țara noastră abia în 1998, având opriri la Sinaia și la București Nord. Circulația sa a fost oprită din nou în 2009, fiind reluată câțiva ani mai târziu.
Din tot traseul său ce traversează continentul european, singurele două tronsoane neelectrificate s-au aflat pe teritoriul României, între Episcopia Bihor – Oradea – Cluj-Napoca și între Videle (Rădulești) și Giurgiu, potrivit Club Feroviar.
Foto: Alexandra Pandrea / Gândul
Video: Ștefan Petre / Gândul