CFR a anunțat că trenurile circulă cu viteză redusă din cauza caniculei. Șinele au și peste 55 de grade Celsius
Trenurile circulă în prezent cu viteză redusă, din cauza temperaturilor foarte ridicate din majoritatea regiunilor țării. Temperatura în șine depășește 55 de grade.
„CFR SA vă informează că în cursul zilei de astăzi, 1 august, când sunt prognozate temperaturi maxime cuprinse între 37 și 39 de grade în aer, în majoritatea regiunilor, conform informărilor transmise de ANM, personalul companiei va lua măsuri speciale pentru desfășurarea circulației trenurilor în condiții optime de trafic”, a anunața CFR duminică.
Potrivit sursei citate, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare va efectua revizii suplimentare pe reţeaua feroviară, în special în regiunile care intră sub incidența atenționărilor de temperaturi ridicate și diconfort termic accentuat.
„Se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală”
„Se vor efectua verificarea directă ale linilor de cale ferată, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină va depăși 50 – 55 de grade, pe intervalele de stații unde situația o impune, se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă”, se arată în cmunicatul CFR
Sursa citată mai arată că CFR SA va aviza permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulație „astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze din timp pasagerii despre condițiile speciale de trafic, necesar a fi aplicate în perioadele caniculare”.
Măsuri speciale aplicate de CFR SA pentru circulația trenurilor în perioadele caniculare:
- revizii suplimentare pe reţea în regiunile aflate sub atenționare de temperaturi ridicate;
- însoțirea trenurilor cu personal de specialitate;
- măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei;
- reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe anumite intervale de stații;
- avizarea permanentă a operatorilor de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) și transmiterea operativă a intervalelor de stații unde trebuie să reducă viteza de circulație.