VIDEO | Cîmpeanu despre mărirea anului școlar: Extinderea perioadei școlare înseamnă diminuarea perioadei de vacanță
This browser does not support the video element.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că dorește extinderea anului școlar începând din anul 2022 pentru a putea recupera pierderile suferite de elevi, pe perioada crizei sanitare. De asemenea acesta a declarat că și-ar fi dorit că acest lucru să fi fost posibil din acest an, însă s-a lovit de o opoziție atât din partea părinților cât și din partea anumitor profesori pe motiv că le scurtează vacanță de vara.
„Eu nu am reușit să extind perioada de cursuri cu o săptămâna, pentru că am avut o opoziție din partea tuturor, pentru că argumentul pe care l-am considerat pertinent a fost predictibilitate, tocmai de aceea am înțeles, nu am reușit din toamna anului 2021, dar am început deja să prezint argumente și am anunțat că voi susține cu multe argumente în dezbateri publice pentru extinderea anului școlar începând din anul 2022” a spus Sorin Cîmpeanu, joi seară la Digi24.
Întrebat care a fost motivul pentru care atât părinții cât și profesorii nu și-au dorit extinderea anului școlar încă din acest an, ministrul afirmă că problema principala invocată a fost legată de dorința acestora de merge în vacanță: „Extinderea perioadei școlare înseamnă diminuarea perioadei de vacanță”.
Ministrul afirmă că sindicatele profesorilor au spus că susțin această variantă cu condiția unei creșteri treptate și anunțate din timp.
Cîmpeanu recunoaște că pierderile suferite de elevi în perioada de pandemie în care s-a făcut școală online sunt atât de mari încât vor fi necesari ani pentru a fi recuperate și cei mai afectați sunt elevii din anii terminali.
„Pierderile sunt atât de multe încât recuperarea se va face în ani, vor avea șanse de a recupera rapid doar cei care sunt în clase mici și mai au mulți ani de școală, dar cei care sunt în ani terminali, e foarte trist dar e onest din partea mea că vor termină școala fără să poată recupera tot ce au pierdut în perioada acestei perioade de criză, din păcate”, a afirmat ministrul.
Întrebat care este motivul pentru care nu se poate implementa încă din acest an dublarea orelor de sport, ministrul Educației susține că s-a lovit de argumentul că numărul de ore pe săptămâna este deja prea mare.
„Este vorba de numărul de ore de școală pe săptămâna care este considerat a fi mare. Pe de altă parte numărul de ore petrecut în școală este mic și zilele petrecute la școală sunt cele mai puține din Uniunea Europeană”, a precizat Cîmpeanu.
„E greu să renunți la o vacanță mai lungă”.
Ministrul Educației anunță că va încerca să convingă toți factorii implicați în educație, părinți, profesori și elevi că este absolut necesar ca școala să înceapă mai devreme pentru a putea recupera și ajunge la nivelul țărilor din Uniunea Europeană.
„Prin argumente, prin prezentarea situației din statele europene coroborat cu rezultatele sistemelor de educație din aceste state”.
Întrebat cum îi va putea convinge pe elevi să se vaccineze, ministrul a declarat: „Ieri au fost aceste acțiuni cu părinții și foarte important cu David Popovici, astăzi la prânz am fost în școală Româno-Finlandeză. Le-am prezentat punctul meu de vedere care este foarte clar, vaccinarea este singurul act care ne poate ajută să punem punct pandemiei, toate celelalte reguli, masca de protecție, distanțare, aerisire spații de învățământ, igienă sunt foarte importante să le respectăm, dar ele ne ajută doar să gestionăm pandemia, nu să o stopăm.
Legat de problema vaccinării elevilor, ministrul a subliniat că este în România este o problema de responsabilitate generată de un deficit de educație.
„Este o problema de responsabilitate, nu este vorba doar pentru a ne proteja pe noi, o decizie a proteja întreagă comunitate cu care interacționăm.
Există un deficit de educație, inclusiv din această perspectiva. Soluția poate fi una singură. Cu perseverență să încercăm să recuperăm și să depășim în cel mai scurt timp punctul în care ne găseam înainte de pandemie, pentru că dacă am intrat pe o pantă descendența, accentuată pe parcursul crizei sanitare în sitemul de educație, nu avem altă șansă decât să ne adunăm mințile și eforturile și să putem să creștem, până când ajungem în punctul vom putea spune că am recuperat cea mai mare parte din pierderi, iar de acolo să avansăm.
Există o recomandare a Comisiei Europene, un sistem de învățare mixt care nu face altceva decât să pună în valoare abilitățile digitale pe care elevii și profesorii le-au acumulat, inclusiv partea de dezvoltare tehnologică în beneficiul educației”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, joi seara, la Digi24.