Cine va investiga incidentul de la metrou, de marți dimineață. O bară de torsiune s-ar fi rupt aproape de Piața Romană
Reprezentanții Metrorex au precizat, marți, că incidentul produs pe Magistrala 2, aproape de Piața Romană, va fi investigat de o comisie mixtă Metrorex – Agenția de Investigare Feroviară Română.
„Defecțiunea produsă marți la metrou, în urma căreia a izbucnit un incendiu cu degajări de fum, va fi analizată de către o comisie tehnică de specialitate mixta Metrorex – Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER). În cazul în care vor fi identificate aspecte care exced aria de competența a acestei comisii vor fi sesizate și alte instituții ale statului”, au transmis, marți, reprezentanții Ministerului Transporturilor.
O garnitură de metrou s-a blocat, marți dimineața, între stațiile Universitate și Piața Romană. ISU București a activat planul roșu și a anunțat că nu au fost victime. Conform Metrorex, este vorba de un incendiu produs la o ramă de metrou care are o defecțiune tehnică. Nu a existat flacără deschisă, ci doar degajări de fum.
Au fost momente de groază la metrou, marți dimineață. Potrivit Metrorex, în momentul în care au simțit fum, călătorii aflați în garnitura defectă au intrat în panică și au forțat ușile trenului.
„Ca urmare a defecțiunii tehnice cu degajare de fum din Piața Română, echipele Metrorex au apelat conform procedurilor la instituțiile abilitate pentru verificare și acordare de sprijin în caz de nevoie. Călătorii aflați în trenul defect au forțat deschiderea ușilor, fapt ce a condus la blocarea trenului în tunel și deconectarea de la energia electrică a acestuia”, au transmis, marți, reprezentanții Metrorex.
172 de persoane au fost evacuate
În total, 172 de oameni au fost evacuați. 25 de oameni au fost asistați medical, dar nu au existat victime, a spus șeful DSU, Raed Arafat.
Apelul la 112 a fost făcut la ora 8.43.
În total, la fața locului au fost mobilizate 20 de autospeciale de stingere, 39 mașini SMUR și Detașamentul Special de Salvatori.
O bară de torsiune s-ar fi rupt
Surse din cadrul Metrorex au precizat pentru Gândul că o bară de torsiune a trenului blocat marți pe șine s-ar fi rupt, apoi a atins captatorul de curent, iar de aici s-a creat un scurt circuit. Sub presiunea greutății, bara ar fi cedat.
Bara de torsiune este o tijă metalică folosită pentru stabilizarea metroului. Se comportă ca un arc și ajută la stabilizarea poziției vagonului. Cel mai probabil, potrivit surselor Gândul, bara s-ar fi rupt dn cauza greutății, vagonul fiind foarte aglomerat la acea oră.