Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, a declarat, în emisiunea „Cu Gândul la București”, că administrația pe care o conduce intenționează să preia proiectul „Ciurel”. Este vorba de continuarea drumului expres de la Ciurel către Centura Capitalei. Potrivit lui Ciprian Ciucu, primăria Sectorului 6 are mai multe opțiuni de preluare a traficului infernal de pe „Iuliu Maniu”.
„Prelungirea Timișoara va fi scoasă în Centura A0. Noi sperăm să preluăm de la PMB Prelungirea Timișoara și să o refacem. Aceasta este o soluție care poate fi gata în doi-trei ani”, a declarat Ciprian Ciucu în emisiunea „Cu Gândul la București”.
Potrivit primarului Sectorului 6, o soluție pentru preluarea traficului de pe Iuliu Maniu este continuarea proiectului „Ciurel”.
„O altă soluție este Podul Ciurel, probabil cel mai scump viraj la stânga din lume, care trebuie continuat. Vrem să facem noi un PUZ. Aici sunt trei opțiuni. Una este să facem doar strada pentru afluire, pentru că acolo s-a dezvoltat zona, să poată să preia trafic, fără a fi conectată cu Centura. A doua opțiune este doar un sens de ieșire. Sens care să scoată traficul din București. A treia opțiune, și cea mai normală și logică dintre aceste opțiuni este să împărțim traficul. Pe Timișoara, Maniu și aici”, susține Ciprian Ciucu.
Edilul mai spune că Primăria Capitalei nu a făcut nimic pentru Sectorul 6.
„O să ne asumăm noi proiectul de continuare, pentru că vă spun sincer: în Sectorul 6, Primăria Capitalei nu a făcut mai nimic”, a mai declarat Ciprian Ciucu în emisiunea „Cu Gândul la București”.
Podul de la Ciurel a costat 240 de milioane de lei.
Podul Ciurel, împreună cu drumul expres care ar fi trebuit construit pe lângă Lacul Morii, în Sectorul 6, până la Autostrada București – Pitești, au fost gândite ca o alternativă pentru bulevardul Iuliu Maniu, un drum extrem de aglomerat.
Proiectul de la Ciurel, denumit și „podul spre nicăieri”, a costat municipalitatea 240 de milioane de lei, iar contractul pentru realizarea acestui proiect a fost semnat în 2010 cu asocierea Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct.
Podul a fost deschis în septembrie 2020 de către fosta administrație condusă de Gabriela Firea și a atras foarte multe critici, tocmai pentru faptul că în stadiul actual, fără drumul expres către A1, este considerat un simplu „viraj la stânga”.
Bulevardul Iuliu Maniu este un adevărat coșmar, atât pentru cei care tranzitează Cartierul Militar, dar mai ales pentru locuitorii din această zonă.
Din cauza traficului infernal, Iuliu Maniu fiind singura ieșire spre A1, zona este extrem de poluată.
Vezi AICI cum arată traficul pe Iuliu Maniu seara, și cum stau ambulanțele blocate minute în șir pe această arteră.