Prima pagină » Actualitate » Circulația pe podul SUSPENDAT peste Dunăre de la Brăila, permisă noaptea în minivacanța de Sfânta Maria

Circulația pe podul SUSPENDAT peste Dunăre de la Brăila, permisă noaptea în minivacanța de Sfânta Maria

Circulația pe podul SUSPENDAT peste Dunăre de la Brăila, permisă noaptea în minivacanța de Sfânta Maria

Circulația pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, construit de Webuild, va fi permisă în mod excepțional și în noaptea de luni spre marți, în minivacanţa de Sfânta Maria.

Pe tot parcursul zilei de marți, 15 august, și până miercuri la ora 21:00, traficul pe pod va fi permis fără restricțiile ce se aplică în timpul nopții, când sunt demontate macaralele folosite la construcția podului.

Potrivit graficului de circulație pe care l-au comunicat luna trecută Compania de Drumuri (CNAIR) și Poliția Rutieră lucrările pentru demontarea macaralelor vor fi suspendate pentru a permite trecerea Dunării într-o perioadă cu flux mare de turiști spre și dinspre Tulcea, Delta Dunării și Litoral.

Podul peste Dunăre construit de compania italiană Webuild este prima legătură rutieră între județele Brăila și Tulcea, iar timpul de deplasare se reduce cu aprox. o oră (cât durează trecerea Dunării cu BAC-ul).

„Program circulație pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila! Pentru finalizarea lucrărilor auxiliare la podul suspendat, în perioada 17.07.2023 – 30.11.2023 se va închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri, inclusiv, în intervalul orar 21:00 – 6:00, exceptând zilele de sărbători legale.

Astfel, circulația rutieră pe pasaj va fi permisă de sâmbătă, ora 06:00 până luni, ora 21:00. În perioada închiderii circulației pe timpul nopții, traficul rutier va fi permis doar prin sensurile giratorii amenajate la intersecțiile cu DJ 221B Vădeni (km 1+180) și cu DN 22B (km 4+530) și deviat pe DN 22 către trecere BAC Smârdan – Brăila”, arată CNAIR.

Pod spectaculos construit de Webuild

Podul de la Brăila, supranumit „Golden Gate” de România, a fost inaugurat pe 6 iulie, însă doar pe varianta „scurtă” Măcin, urmând ca la sfârșitul anului să fie deschisă și varianta Jijila (10-11 km cu profil de Drum Expres).

Podul construit de Webuild are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea.

De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a convenit, în 27 mai 2019, încheierea Contractului de Finanţare nr. 36 pentru proiectul „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” în vederea acordării finanțării nerambursabile, alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

Podul suspendat are o lungime de 1974,30 metri. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar drumul de legătură cu DN 22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km.

CITEȘTE ȘI:

GALERIE FOTO | Imagini spectaculoase cu cel mai mare pod din România și al treilea din Europa. Cum se montează tablierul la „Golden Gate” de Brăila

VIDEO | Podul de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa, la un pas de inaugurare. Șeful CNAIR: Au început testele de rezistență

Citește și