Prima pagină » Actualitate » VIDEO | Circulație restricționată în Piața Unirii! Traficul de suprafață, pus în pericol de tasarea planșeului de beton / GÂNDUL a sesizat problema încă din 2021

VIDEO | Circulație restricționată în Piața Unirii! Traficul de suprafață, pus în pericol de tasarea planșeului de beton / GÂNDUL a sesizat problema încă din 2021

Circulația rutieră din zona Pieței Unirii va fi restricționată începând de miercuri, 18 ianuarie. Primăria Sectorului 4 anunță că „două tasări ale sistemului rutier pun în pericol traficul de suprafață”.

Despre problemele din zonă, GÂNDUL a scris încă din 2021. „ Pericol imens: Planșeul de beton din Piața Unirii se poate prăbuși, fiind într-o stare avansată de degradare, cu risc seismic MAJOR!”, era titlul articolului care prezenta în exclusivitate gravitatea situației.

UPDATE – Circulația din zona Pieței Unirii este restricționată pentru toate categoriile de vehicule doar în cele două zone în care au fost evidențiate tasări ale sistemului rutier.

În acest moment, traficul rutier în zona Pieței Unirii este restricționat pentru toate categoriile de vehicule pe banda 1, dinspre Bulevardul Corneliu Coposu către Bd. I.C. Brătianu, pe o distanță de 20-25 de metri, precum și pe banda 3, sensul de mers dinspre Strada Halelor-Splaiul Independenței către Mitropolie.

În ceea ce privește măsura restricționării circulației rutiere a vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun și a celor de intervenție în situații de urgență, aceasta urmează să fie discutată și analizată în Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București.

Planșeul de beton de la „Unirii” nu mai este sigur

Măsura a fost implementată prin semnalizare cu balize în regim de urgență după ce, în urma vizitelor în teren efectuate de specialiști, în zonele mai sus menționate, au fost evidențiate tasări ale sistemului rutier aflat deasupra planșeului Unirii și a pasajului rutier Unirii”, transmite Primăria Sectorului 4.

Ca o primă măsură luată, s-a decis semnalizarea pericolului, iar în perioada imediat următoare, „ambele zone în care au fost identificate tasările vor fi verificate de experți, care au misiunea de a afla care sunt cauzele ce au generat această situație, precum și de a găsi cele mai potrivite soluții pentru remedierea deficiențelor în cel mai scurt timp posibil”.

„Având în vedere situația mai sus prezentată, precum și ultimele expertize tehnice efectuate anul trecut, care încadrează atât planșeul Unirii, cât și Pasajul rutier Unirii, în starea tehnică IV- nesatisfăcător, Primăria Sectorului 4 a solicitat Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București restricționarea circulației rutiere în zona aferentă Pieței Unirii, a tuturor vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun și a celor de intervenție în situații de urgență” – Primăria Sectorului 4 al Capitalei

Totodată, S4 anunță că studiul de fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii a fost finalizat: „În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial”.

Ce zone sunt cu probleme: circulația rutieră va fi restricționată la intersecția dintre Strada Halelor și Splaiul Independenței, precum și la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu.

Recomandările Brigăzii Rutiere a Poliției Capitalei

„În vederea refacerii sistemului rutier pe segmentele deteriorate din zona Piața Unirii, începând cu această oră, se va restricționa traficul rutier pe banda III, la intersecția dintre Str. Halelor și Splaiul Independenței, pe sensul de mers către Bd. Unirii, precum și pe banda I a Bd I.C. Brătianu, după intersecția cu Bd. Corneliu Coposu, pe sensul de mers către Piața Universității”, transmite și Brigada Rutieră a Poliției Capitalei.

În context, polițiștii de la Brigada Rutieră „solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să păstreze o distanță suficientă pentru a putea frâna în condiții de siguranță, să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri”.

GÂNDUL, în 2021: „Planșeul de beton din Piața Unirii se poate prăbuși”

Iată ce scria GÂNDUL, cu aproape doi ani în urmă, despre situația din zonă: „Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare de degradare foarte mare, iar ultima expertiză tehnică a arătat că structura are un risc seismic grad I”.

Așadar, situația este gravă nu de azi, de ieri, ci de mai mulți ani.

Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou dintre Unirii 1 și Unirii 2”, mai nota GÂNDUL. În plus, dacă pe dedesubt trece metroul, pe deasupra planșeului se desfășoară cel mai infernal trafic rutier din România, cel din zona Piața Unirii.

Planșeul de beton din Piața Unirii a fost construit în jurul anului 1940.

Citește mai multe în articolul Pericol imens: Planșeul de beton din Piața Unirii se poate prăbuși, fiind într-o stare avansată de degradare, cu risc seismic MAJOR! despre acest subiect.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele