România are cea mai rapidă revenire economică din istorie ca răspuns la cea mai mare criză economică din ultima sută de ani, a declarat premierul Florin Cîțu.
Am promis, am făcut. Economia României a crescut cu 2.8% în primul trimestru din 2021. Felicitări, români! România are cea mai rapidă revenire economică din istorie ca răspuns la cea mai mare criză economică din ultima sută de ani. Am luat cele mai bune măsuri şi economia a răspuns pozitiv”, susține Florin Cîţu.
Cîţu a mai informat că Guvernul pregăteşte acum toate măsurile ca economia României post-pandemie să fie „mai puternică, mai competitivă, mai rezilientă”.
„În următorii ani eu mă aştept la o creştere economică, care să spulbere toate estimările făcute până acum şi de care să beneficieze toţi românii”, a mai spus Cîţu.
Potrivit Institutului Naţional de Statistică, PIB-ul în trimestrul 1 din 2021 a fost mai mare cu 2,8% comparativ cu trimestrul 4 din 2020.
În România, o treime din alimentele de pe piață ajung la gunoi, ceea ce înseamnă o risipă mare de resurse și costuri importante. În august 2020, Auchan Retail România a lansat programul Zero Risipă, reușind să ”salveze” în opt luni peste 2,3 milioane de produse, adică 1,4 milioane de mese, fiind evitate peste 1.600 de tone de dioxid de carbon, a declarat Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan Retail România, în cadrul conferinței digitale „SMART RETAIL – NEW REVOLUTION”, organizată de Gândul.ro.
Potrivit datelor oficiale, fiecare român aruncă 129 kg de mâncare pe an, alimente care sunt bune de consumat. Vorbim de o cantitate uriașă de deșeuri care vine la pachet cu numeroase efecte negative, iar în primul rând cauzează o risipă a resurselor foarte limitate pe care le avem: consum ridicat de energie și de apă, dar în același timp provoacă și costuri economice, sociale și de mediu, a declarat la Gandul.ro Corina Dospinoiu.
Prin intermediul programului Zero Risipă, alimentele care se apropie de termenul limită de valabilitate, dar care sunt în perfectă stare de consum, conform legislației, sunt aduse în zona destinată vânzării acestei categorii în cadrul magazinelor, iar clienții pot beneficia de produse cumpărate la un preț mai mic, contribuind astfel și la combaterea risipei alimentare. Este vorba de o gamă largă de produse ambalate din categorii precum carne, pește, brânzeturi, dulciuri, fructe și legume, dar chiar și de produse pentru animale.