Președintele Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, a explicat, pentru GÂNDUL.RO, situația investițiilor din Capitală, care au fost blocate de noua administrație condusă de Nicușor Dan. Potrivit lui Ciurea, mandatul actualului edil „va fi un dezastru” de patru ani, dacă nu va debloca actualele șantiere de infrastructură rutieră! Specialistul consideră că noua administrație va avea și mai puține realizări decât a avut cea condusă de Gabriela Firea.
Președintele Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, este de părere că investițiile în infrastructura rutieră din București vor lua o pauză, timp de patru ani!
„Actualul primar nu are nicio treabă cu acest aspect, va face mai puțin decât a făcut Gabriela Firea. Practic, dacă Gabriela Firea nu a făcut mare lucru, Nicușor Dan va fi un adevărat dezastru pentru Capitală, adică va face și mai puțin decât au făcut cei din fosta administrație!
Mă așteptam ca noua administrație să fie un dezastru, dar nu atât de mare și atât de devreme. Speram totuși să fie mai bine…”, a declarat Ionuț Ciurea pentru GÂNDUL.RO.
Președintele „Pro Infrastructură” este de părere că banalele pasaje au devenit acum adevărate visuri pentru bucureșteni!
„Și sunt foarte multe lucruri care trebuie făcute, licitație pentru tramvaie, alte autobuze care trebuie achiziționate.
Nu mai vorbim de pasajele care trebuie realizate, sau alte investiții importante. Trebuie făcută neapărat străpungera către A1, de la Ciurel, cu toate exproprierile de acolo.
Și la Doamna Ghica este foarte important de terminat acel pasaj, dacă a fost început, nu poate fi lăsat așa. Nu este normal ca primăria să-și bată joc de bucureștenii care plătesc impozite. Pentru ce se plătesc acești bani, și pe ce se duc?
Dacă vorbim de pasajele de la Andronache și de la Petricani, atunci vorbim de visuri. Acolo, pe lângă faptul că se încurcă foarte mult traficul și se așteaptă în cozile kilometrice care se formează, este și un pericol pentru siguranța rutieră”, este de părere Ciurea.
Specialistul în infrastructură mai spune că atunci când se va termina pandemia, traficul va deveni din nou unul de coșmar!
„Iar acum suntem în pandemie, și lumea nu se mișcă, dar va fi un calvar din cauza traficului. Iar în acele zone, precum Pipera, nu ai cum să ajungi decât cu mașina, nu există transport în comun, decât un tramvai foarte vechi, care vine greu. Problema este că nu se vrea, nu că nu se poate. Cum nu are Primăria Capitalei bani? Stă pe un miliard de euro, dar sunt băgați în altceva”, spune Ciurea, care nu vede cu ochi buni proiectul Trenului metropolitan:
„Noi nu suntem în stare să facem un pasaj, dar facem tren metropolitan. Pe lângă faptul că trenul acela va fi mai mult gol, și nu va fi fezabil, practic, va plimba călătorii pe centura feroviară, care este praf.
Deci noi avem nevoie să ajungem din Pantelimon în centrul orașului, nu să ne plimbăm pe centură.
Nu am înțeles nimic din harta publicată de Nicușor Dan. În primul rând că este făcută cu niște linii foarte groase, nu se înțelege absolut nimic. În al doilea rând, harta nu are radiale, adică rute din suburbie în centru, unde lucrezi”, este de părere Ciurea.
Cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din Capitală sunt în prezent blocate de noua administrație!
Așa cum GÂNDUL.RO a prezentat în acest reportaj, vorbim de proiecte vitale, care sunt acum trase pe dreapta!
Unul dintre acestea este pasajul de la Doamna Ghica, unde nu se mai lucrează, și care riscă să se degradeze, așa cum noi am explicat în acest articol!
Un alt proiect extrem de important este cel de la Prelungirea Ghencea, și nu în ultimul rând Străpungerea către A1 de la Ciurel, pe care Nicușor Dan nu vrea să o mai realizeze!
Foto: Mihai Pop, Gândul