Prima pagină » Actualitate » Clienții PPC, E.ON, ENGIE sau Hidroelectrica se tem că rămân fără curent sau gaze, după ce au primit facturi pe minus. Ce spune ministrul Energiei

Clienții PPC, E.ON, ENGIE sau Hidroelectrica se tem că rămân fără curent sau gaze, după ce au primit facturi pe minus. Ce spune ministrul Energiei

Clienții PPC, E.ON, ENGIE sau Hidroelectrica se tem că rămân fără curent sau gaze, după ce au primit facturi pe minus. Ce spune ministrul Energiei
FOTO - Caracter ilustrativ

Luna aceasta, clienții de la PPC, E.ON, ENGIE sau Hidroelectrica au primit facturi pe minus și n-au înțeles de ce. Autoritățile au oferit explicații, dezvăluind că toți furnizorii de energie electrică emit astfel de facturi în această perioadă, ca rezultat al modificării unei legi de anul trecut.

Astfel, în octombrie 2024, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a emis un ordin în urma căruia toate facturile de energie electrică includ acum o nouă taxă, numită „contribuția CfD” (Contribuția pentru Contractele pentru Diferență), destinată susținerii instalării de noi capacități de producție a energiei electrice.

Taxa este foarte mică, de 0,0128 bani/kWh, cu un impact aproape insesizabil pentru consumatori, iar o lege adoptată în decembrie 2024 a decis ca această taxă să fie aplicată abia din aprilie 2025. Așadar, facturile din octombrie-decembrie 2024, care aveau această taxă, au fost rectificate.

„E o chestiune tehnică și românii nu trebuie să-și facă griji. Deci România are o schemă de contracte pentru diferență care susține investiții în parcuri solare, parcuri eoliene. Noi am obținut 3 miliarde de euro din fondul pentru modernizare, bani care vor finanța integral această schemă, cu o mică excepție pe costurile de administrare ale OPCOM. Pentru acele costuri, pe factura fiecăruia dintre noi, dar după ce proiectele efectiv intră în pâine, se va regăsi o linie, contribuție CFR, care va însemna câțiva bani pentru fiecare dintre noi acasă. Deci este un impact minim și acum practic s-a făcut o regularizare”, a declarat ministrul Energiei, Sebastian Burduja, pentru cei care au primit pe minus factura pentru energia electrică, potrivit Digi 24.

Astfel, românii care au contract cu PPC, E.ON, ENGIE și Hidroelectrica și au primit factura electrică pe minus nu trebuie să se sperie, căci nu există riscul să rămână fără lumină sau gaze. Însă, pentru acest lucru, este esențial să achite toate facturile emise, chiar și cele de regularizare și penalizările primite în urma unor nerespectări ale prevederilor contractuale.

De asemenea, orice modificare a informațiilor care au stat la baza semnării contractului trebuie comunicată companiei în termen de 30 de zile, iar clienții nu pot refuza accesul operatorului de distribuție pentru citirea contoarelor și pentru intervenții legate de întreruperea, limitarea sau reluarea serviciului.

Toți cei care au contract cu PPC, E.ON, ENGIE și Hidroelectrica trebuie să se asigure că aparatele de măsurare, sigiliile metrologice și celelalte instalații primite de la furnizor rămân intacte. Dacă apar probleme de funcționare, acestea se anunță imediat la numărul dat de operator pentru verificări și reparații.

Totodată, consumatorii trebuie să aibă un contract cu un operator autorizat de ANRE pentru verificări tehnice la 2 ani și revizii la 10 ani, informează România TV.

FOTO – Caracter ilustrativ: Envato

Marian Tănase are o experiență de peste 20 de ani în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2001, iar în 2002 se angaja deja la portalul Apropo.ro, ... vezi toate articolele