Prima pagină » Actualitate » Clujul vrea să scape de mașini. Cine a depus singura ofertă pentru construirea unui Park&Ride la Aeroport?

Clujul vrea să scape de mașini. Cine a depus singura ofertă pentru construirea unui Park&Ride la Aeroport?

Contract de zeci de mii de euro, ignorant de constructori, la Cluj. O singură asociere de firme a depus ofertă pentru construirea unei facilități park and ride în apropierea Aeroportului Cluj.

Asocierea de firme formată din Deconstruct AG (lider), City Group și MRC Culici 2016 (ofertanți) a depus singura ofertă pentru execuția unei facilități de tip park and ride la Aeroportul Cluj. Contractul este estimat de primărie la 52.424.841 lei, criteriul de atribuire a lucrării fiind cel mai bun raport calitate – preț. Banii sunt prevăzuți din bugetul Primăriei.

Deconstruct AG, liderul asocierii, își are sediul la Cluj-Napoca și a mai realizat lucrări publice, printre care amenajarea străzii Tipografiei, reabilitarea străzilor Kogălniceanu, Iuliu Maniu și a celor adiacente sau strada Lombului. De asemenea, a asigurat servicii de proiectare și studii de fezabilitate pentru zeci de obiective din județul Cluj, dar nu numai, se arată pe site-ul companiei.

Clujul vrea să scape de mașinile din oraș

Municipalitatea a scos la licitație în luna mai contractul pentru construirea unei facilități de tip park and ride lângă Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj. Șoferii care ajung la Cluj-Napoca din alte localități își vor putea lăsa mașina în parking și să își continue deplasarea în oraș cu ajutorul mijloacelor de transport în comun.

Consiliul Județean Cluj și Primăria Cluj-Napoca precizează că susțin descurajarea transportului cu mașina personală şi orientarea către moduri sustenabile de transport: transportul public, mersul cu bicicleta ori mersul pe jos.

„E un sprijin concret pe care îl acordăm acestei investiții menite să contribuie esențial la decongestionarea traficului și la creșterea mobilității în municipiu. Proiectul le va permite șoferilor care vin din direcția Dej-Gherla, dar nu numai, să-şi parcheze autovehiculele în acest parking și să folosească transportul în comun pentru a ajunge în zona centrală a municipiului”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.

Peste 800 de locuri de parcare

Proiectul prevede amenajarea accesului din drumul național și a unei platforme pentru zona de parcare, cu un total de 863 de locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, dar și o stație de bike sharing cu tot ce presupune aceasta.

„Utilizarea parcării de mari dimensiuni de către cetățenii care ajung în Zona Metropolitană Cluj-Napoca va determina o scădere a numărului de deplasări în zona centrală cu autoturismul şi folosirea, în schimb, a sistemului de transport public. Se preconizează că interconectarea acestor facilități va reduce traficul în întreaga zona estică a Municipiului Cluj-Napoca, în special pe ruta str. Aurel Vlaicu – Piața Mărăști. Pe lângă avantajele evidente legate de decongestionarea traficului, Park and Ride-ul va determina o scădere a presiunii pe locurile de parcare existente în municipiu și, bineînțeles, o reducere a emisiilor de dioxid de carbon şi a celorlalte emisii poluante generate de traficul rutier”, au precizat reprezentanții forului județean.

Proiectul prevede amenajarea accesului din drumul național și a unei platforme pentru zona de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, dar și o stație de bike sharing cu tot ce presupune aceasta. De asemenea, este prevăzută și amenajarea unui terminal tip autogară, care va cuprinde Corp C1 –clădire terminal și copertină, Corp C2 – copertină autocare și piațetă publică.

 

Diana Cîmpean a absolvit Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai, specializarea Jurnalism și în prezent urmează cursurile masterale ... vezi toate articolele

Citește și