Directorul CNAIR: „Anul acesta vom semna cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istoria României. Va cuprinde cel mai lung tunel”

Publicat: 15 05. 2024, 13:15
Actualizat: 15 05. 2024, 13:42
Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: captură video YouTube

Director general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, anunță că, în anul 2024, se va semna „cel mai mare contract de infrastructură din istoria României”.

Proiectul face parte din Autostrada Transilvaniei și va cuprinde cel mai lung tunel la nivel de autostradă din România, tunelul Meseș, care va avea 2,89 de kilometri. Acesta va străpunge Muntele Meseș, între Ciumărna și Crasna.

„Anul acesta estimăm că vom semna și cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istoria României, între Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv tunelul Meseș, în lungime de 41 km.

Valoarea estimată a acestui contract, ultimul din Autostrada Transilvania, este de 7,48 miliarde lei fără TVA.

Vorbim de o lucrare extrem de complexă ce implică execuția faimosului Tunel Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției, iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.
Tot anul acesta vor fi dați în trafic și primii kilometri din A7 (Autostrada Moldovei) finanțați prin PNRR și începere proiectarea primelor loturi din A8 (Autostrada Unirii).

Pe autostrada Unirii, care leagă regiunile istorice ale Moldovei și Transilvaniei (denumită A8), avem contracte deja semnate pentru capetele acestei autostrăzi (secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) și Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km.)”, a declarat Cristian Pistol, într-un interviu pentru Capital.

CITEȘTE ȘI: 

Turcii MAKYOL „i-au suflat” lui Umbrărescu contractul de 2 miliarde euro pentru segmentul cu tunelul Meseș al Autostrăzii Transilvania

Autostrada Sibiu-Pitești „prinde viteză”. Cum arată primul tunel săpat în stâncă din România? Se lucrează non-stop