Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19 informează care sunt pașii pentru descărcarea adeverinţei de vaccinare, dar şi cauzele eventualelor erori de descărcare.
Cei 6 paşi prezentaţi de CNCAV sunt:
1. Accesează site-ul: adulti.renv.ro
2. Apasă butonul roşu pentru obţinerea adeverinţei
3. Bifează cele două căsuţe privind prelucrarea datelor cu caracter personal
4. Introduceţi CNP-ul/ Paşaportul-codul unic RENV şi numărul de telefon
5. Introduceţi codul de validare primit pe telefon
6. Descărcaţi adeverinţa electronică de vaccinare.
Adeverinţa nu poate fi descărcată din străinătate, mai precizează Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19.
Trebuie să existe concordanţă între datele introduse la programare/RENV şi datele pe care le introduceţi pentru descărcarea adeverinţei, spune sursa citată.
În ce priveşte eventualele erori, acestea pot apărea din următoarele motive:
– programarea s-a făcut de către angajator şi acesta nu a folosit numărul de telefon al persoanei programate la vaccinare, ci al instituţiei respective
– persoana s-a programat singură pe platformă şi nu a introdus corect numărul de telefon sau a introdus alt număr de telefon decât cel pe care-l introduce acum la descărcărea adeverinţei
– informaţiile au fost introduse direct în RENV de către registrator la nivelul centrului de vaccinare şi aceste date au fost greşit introduse.
„Descărcarea Adeverinţei electronice de vaccinare nu poate fi făcută dacă vreuna dintre cifre a fost greşită la introducerea celor două şiruri de numere (CNP, respectiv – număr de telefon). Informaţiile din platforma de programare se pot verifica/corecta doar de către persoanele autorizate; în cel mai scurt timp se va încerca preluarea acestor date în RENV”, precizează CNCAV.