Prima pagină » Actualitate » Codul Rutier 2025. Cât valorează un punct de amendă și ce modificări au fost aplicate legislației rutiere de la 1 ianuarie

Codul Rutier 2025. Cât valorează un punct de amendă și ce modificări au fost aplicate legislației rutiere de la 1 ianuarie

Codul Rutier 2025. Cât valorează un punct de amendă și ce modificări au fost aplicate legislației rutiere de la 1 ianuarie
Cât a ajuns un punct de amendă în 2025 / sursă foto: colaj Envato

Codul Rutier 2025. Valoarea unui punct de amendă s-a majorat, la începutul acestui an. Au fost aduse și alte modificări ale legislației rutiere, de la 1 ianuarie 2025. Iată mai jos, în articol, ce trebuie să cunoască șoferii care circulă pe teritoriul României.

În anul 2024, un punct de amendă valora 165 de lei. Acum, de la 1 ianuarie 2025, după creșterea salariului minim pe economie la 4.050 de lei, valoarea acestuia s-a majorat. Un punct de amendă are valoarea de 202 lei. Legislația rutieră din România vine și cu o altă serie de modificări, încă de la început de an.

Clase de amenzi rutiere și valoarea acestora, de la 1 ianuarie 2025:

  • Clasa I: 330 – 495 lei (2-3 puncte);
  • Clasa a II-a: 660 – 825 lei (4-5 puncte);
  • Clasa a III-a: 990 – 1.320 lei (6-8 puncte);
  • Clasa a IV-a: 1.485 – 3.300 lei (9-20 puncte);
  • Clasa a V-a (pentru persoane juridice): 3.465 – 16.500 lei (21-100 puncte).

Citește și TESTUL rutier care îi pune în dificultate pe mulți şoferi. 9 din 10 nu știu care este ordinea de trecere, în intersecția din imagine

Codul Rutier 2025.  Alte modificări aplicate legislației rutiere, începând cu 1 ianuarie

Codul Rutier 2025 vine cu noutăți și pentru șoferii care parchează neregulamentar. De pildă, art. 72 din OUG nr. 195/2022 interzice ca trotuarele să fie blocate de autoturisme. Pietonii trebuie să aibă un spațiu de cel puțin un metru pentru a circula.

Alte modificări aplicate legislației rutiere

  1. Șoferii vor fi înștiințați printr-un SMS atunci când le expiră permisul de conducere;
  2. Proba teoretică pentru examenul auto va putea fi susținută în orice oraș, de anul acesta;
  3. Persoanele cu vârsta sub 21 de ani nu vor mai conduce mașini care depășesc 100 CP, respectiv 75 kw în cazul vehiculelor electrice.

„Conducătorilor cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi celor care au o experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kw în cazul vehiculelor electrice”, se arată în proiectul de lege, arată Bzi.ro.

Tot anul acesta se vor aduce modificări ale reglementărilor privind asigurările de răspundere civilă obligatorii.

Ce se arată în proiectul de lege despre marjele de eroare ale aparatelor radar: „În cazul constatării contravențiilor prin folosirea unor mijloace tehnice certificate sau verificate metrologic, agentul constatator va aplica în favoarea contravenientului următoarele marje de eroare pentru toate aparatele de măsurare a vitezei: până la 100 de km/h inclusiv – 10 km/h; peste 100 de km/h – 10% din viteza măsurată”.

Alte articole care v-ar putea interesa:

Cum a fost sancționat ȘOFERUL care a făcut drifturi în Iași cu un sicriu legat de mașină

Amendă de până la 1.000 de lei pentru acești locatari români. Obiceiul de la bloc, după ora 22:00, care este sancționat prin lege

Ce amendă a primit un șofer care a rulat cu 156 km/h pe un drum din Timiș, limitat la 50 km/h

Sursă foto: colaj Envato – caracter ilustrativ

A căpătat experiență în trustul Intact Media Group și a activat, ulterior, în echipa Kanal D. În 2019 s-a alăturat trustului Gândul Media Network, semnând articole în CIAO, VERDICT, CANCAN ... vezi toate articolele

Citește și