Combustibilul unui avion TAROM a fost sechestrat la Amsterdam. Operatorul urmărește recuperarea sumelor dublate prin acțiunea unei companii olandeze
TAROM are în vedere recuperarea sumelor despre care spune că au fost dublate de o companie olandeză, atunci când a pus sechestru asupra combustibilului pentru un avion care era programat să decoleze, vinerea trecută, de pe aeroportul din Amsterdam. Potrivit presei olandeze, avionul a fost ținut la sol până la plata sumei cerute de o companie specializată în recuperarea compensațiilor pentru pasageri și a ajuns la București cu aproximativ o oră întârziere.
Zborul unei aeronavei TAROM RO362 pe ruta Amsterdam – București a fost întârziat vinerea trecută, după ce un executor, Modero, din Olanda, a fost sechestru pe aproape 8 tone de kerosen, în contul datoriilor executate de compania EUClaim. Aceasta ar fi combustibilul necesar pentru zborul de aproximativ 1.800 de kilometri, conform calculelor aproximative de pe un forumurile publice.
„Măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensațiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții TAROM, nici la sediul central și nici la reprezentanța companiei din Bruxelles”, au transmis oficial reprezentanții companiei naționale de transport aerian.
Publicația olandeză Up in the Sky a relatat luni că avionul, un Boeing 737-800, al TAROM a fost ținut la sol pe aeroportul Schiphol după ce a aterizat în acea zi la ora 10:30 din București, și se pregătea pentru zborul de întoarcere o oră și zece minute mai târziu.
Cu toate acestea, au scris jurnaliști olandezi, înainte de plecare, biroul executorului judecătoresc Modero a confiscat 7.841 litri de kerosen în numele pasagerilor afectați, împiedicând decolarea aeronavei. Potrivit publicației citate, TAROM datorează despăgubiri unui număr mare de pasageri, dar nu a plătit niciodată, iar înainte de zbor, EUclaim a alertat compania aeriană de ani de zile că un sechestru era iminent dacă plata nu a fost efectuată. Compania aeriană a spus că va plăti, dar nu a făcut-o niciodată, susține compania din Olanda. „Din 2015, EUclaim depune cereri către compania aeriană în numele pasagerilor pentru despăgubirile stabilite legal. În 2017, 2019 și 2021, instanța a decis că pasagerii au avut dreptate. Cu toate acestea, Tarom a refuzat să plătească despăgubirea”, a scris presa olandeză.
Conform Regulamentului UE 261/2004, pasagerii au dreptul la despăgubiri ce pot ajunge până la 600 de euro dacă un zbor este întârziat cu cel puțin trei ore sau dacă întârzierea este cauzată de companie, nu e hazard.
TAROM a plătit, la 40 de minute de la sechestru, iar aeronava a decolat, cu o oră și 16 minute întârziere, și a ajuns la București cu o întârziere de o oră și 10 minute.
Precizările TAROM
„TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acțiune. Suma restantă a fost transferată, iar zborul către București a fost realizat, însă au existat și sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez. În acest moment, TAROM urmărește clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăți deja efectuate și recuperarea sumelor care au fost dublate prin acțiunea companiei olandeze”, au transmis miercuri oficialii TAROM.
Potrivit companiei, TAROM a efectuat către această companie specializată în recuperarea compensațiilor plăți aferente unor solicitări de compensație pentru cereri de despăgubire înregistrate înainte de pandemie, în baza notificărilor primite anterior și, de asemenea, alte plăți erau deja în curs de realizare.
„Asigurăm pasagerii și partenerii noștri că TAROM continuă să trateze aceste solicitări cu seriozitate și va rămâne dedicată soluționării tuturor situațiilor într-un mod echitabil și transparent”, au conchis reprezentanții operatorului aviatic național.
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române este o societate comercială cu capital majoritar de stat, sub autoritatea Ministerului Transporturilor, care deține pachetul majoritar de acțiuni (97,2%).
Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA), iar din 25 iunie 2010, și a Alianţei SkyTeam.
Transportatorul Național al României deține acum o flotă de 18 aeronave și are în portofoliul său 70 de destinații operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Dintre cele 18, 14 sunt în utilizarea curentă, iar patru Airbus 318 ies din flotă până la finalul anului, după ce au fost vândute către o companie din Marea Britanie.
Sursa foto: TAROM
CITEȘTE ȘI: