Comisia Europeană propune interzicerea punerii în vânzare a mașinilor pe benzină sau diesel din 2035. Proiectul vizează reducerea emisiilor

Comisia Europeană propune interzicerea punerii în vânzare a mașinilor pe benzină sau diesel din 2035. Proiectul vizează reducerea emisiilor
Publicat: 14/07/2021, 17:41
Actualizat: 14/07/2021, 17:44

Comisia Europeană propune ca, începând cu anul 2035, să nu mai fie vândute mașini noi pe benzină sau diesel, ci doar mașini electrice. Anunțul face parte dintr-un plan amplu de reducere a emisiilor poluante. Ținta intermediară este ca emisiile de CO2 ale mașinilor noi să scadă cu 55% până în 2030 și vor fi impuse și intervale minime la care să existe stații de încărcare pentru mașinile electrice pe autostrăzi.

Pentru ca posesorii de mașini electrice să aibă unde să le încarce, statele membre vor trebui să se asigure că există suficiente stații de încărcare: cel puțin la fiecare 60 km pe autostradă și la minim 150 km vor trebui să existe stații de alimentare cu hidrogen, scrie Reuters.

Ținta din trecut era o reducere de 37,5% până în 2030 a emisiilor de la mașinile noi, dar acum noua valoare așteptată este de 55%. Ținta radicală va fi o reducere cu 100% a emisiilor parcului auto de mașini noi până în 2035. Plnaul anunțat acum nu impune ținte noi până în 2025, pentru ca industria să aibă timp să se pregătească.

Planul va trebui aprobat de statele membre și de Parlamentul European, dar va fi întâmpinat cu opoziție mai ales din partea statelor unde există constructori auto mari, cum ar fi Germania, Franța, Spania și Italia. Pe de altă parte susțin propunerile fervent țări care nu au constructori auto naționali: Austria, Olanda, Danemarca.

Grupurile de protecția mediului salută planul, considerându-l ca fiind un punct de cotitură care va duce la orașe mai puțin poluate.

Oponenții spun că mașinile electrice sunt mult mai scumpe decât cele convenționale, au o autonomie net mai mică și mulți muncitori din industrie își vor pierde locul de muncă, fiindcă o mașină electrică are mai puține componente și deci, per total, este nevoie de mai puțini oameni pentru a o construi.

Industria auto este sub presiune din cauza normelor pentru emisii

Industria auto este sub presiune fiindcă normele stabilite prin directive anterioare o obligă să reducă substanțial până în 2027 și emisiile medii ale mașinilor noi pe benzină și diesel și sunt voci care spun atrag atenția asupra costurilor necesare pentru a implementa noi soluții tehnice, costuri ce se vor regăsi în prețul final.

La final de 2020 existau în UE aproximativ 260.000 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice în 27 de state membre, dar 70% dintre acestea erau în trei țări: Germania, Franța și Olanda, iar în România erau aproximativ 500. Angajamentul este ca rețeaua de puncte de încărcare la nivelul UE să ajungă la un milion de puncte de încărcare în 2025 și 3,5 milioane în 2030.

Ce se spune despre sectorul auto în comunicatul CE

Trebuie să se recurgă la o combinație de măsuri pentru a se aborda problema creșterii emisiilor în transportul rutier, în plus față de comercializarea certificatelor de emisii.

Stabilirea unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 provenite de la automobile și camionete va accelera tranziția către o mobilitate cu emisii zero prin impunerea obligației ca nivelul mediu al emisiilor automobilelor noi să scadă cu 55 % în 2030 și cu 100 % în 2035, comparativ cu nivelurile din 2021.

Prin urmare, toate autoturismele noi care vor fi înmatriculate începând cu 2035 vor avea emisii zero. Pentru a garanta faptul că, oriunde în Europa, conducătorii auto își vor putea încărca sau alimenta vehiculele de la o rețea fiabilă,

Regulamentul revizuit privind infrastructura pentru combustibili alternativi va impune statelor membre obligația să extindă capacitatea de încărcare, aliniind-o la volumul vânzărilor de automobile cu emisii zero, și să instaleze stații de încărcare și alimentare la intervale regulate pe autostrăzile principale: la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică și la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un tsunami uriaș s-ar putea produce în Marea Mediterană până în 2030. Experții au avertizat...
Celebrul Ureche a tăvălit-o pe jurnalistă! Scandal într-un club din București! Au intervenit bodyguarzii, a...
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așa arată tânăra care primește orice dorește
Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat...
Un copil pierdut acum 28 de ani într-o gară chineză și adoptat în Olanda începe...
TOP 20 sexy vedete care au arătat tot! S-au încurcat în…pantalonașii buclucași!
Până la ce vârstă ar trebui să trăiești pentru a te bucura de întreaga contribuție...
Tânăr bătut și băgat cu forța în portbagaj de cinci rude. Agresorii au altă variantă...
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru ziua de luni, 8 iulie. Ce temperaturi vom...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Publicație britanică, despre Dacia Duster: Nu e mastodont electric de 400 CP...
Ce este Noul Front Popular, alianţa dintre socialişti, ecologişti şi comunişti ce a câştigat alegerile...
Forme CIUDATE, observate în atmosfera superioară a Pământului
REGULI obligatorii în caz de vreme rea. Foarte puțini știu ce ESTE INTERZIS
Codul Rutier. Poliția are tot mai multă putere împotriva șoferilor
Grasu XXL, în lacrimi pe scena de la Neversea 2024. Artistul a reușit cu greu...
Perle la BAC 2024. Ireal ce au putut scrie: „Noi nu am studiat nuvela. Pe...
Miracolul prin care Lidia Buble a fost vindecată de psoriazis, după ce tratamentele medicilor nu...
Motivul pentru care Nicki Minaj și-a anulat concertul de la Saga Festival: "Trebuie să mă...
BANCUL ZILEI. Bulă la ora de Anatomie. Profesoara: – Bulă, ce este coloana vertebrală?
Ciclistul Julien Bernard, amendat după ce s-a oprit să-și sărute soția în timpul Turului Franței
×