O scrisoare a Comisiei Europene transmisă Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), arată că autoritățile trebuie să ia măsuri și să informeze cât mai clar consumatorii de energeie că își pot schimba furnizorii.
Potrivit HotNews.ro, în scrisoare se precizează că măsurile trebuie să vizeze furnizarea de informații către consumatori, în special despre dreptul lor de a alege alți furnizori, îmbunătățirea comparatoarelor de prețuri și limitarea barierelor în calea transferului de la un furnizor la altul.
Din cauza slabei informări, multe persoane au avut surprize neplăcute la primirea facturilor care vizează consumul pe luna ianuarie. Cei care erau în regim reglementat până la 1 ianuarie 2021 și care au trecut automat în serviciul universal, la unul dintre furnizorii de ultimă instanță (ENEL, Electrica, CEZ, E.ON), au primit facturi mult mai mari decât în decembrie. Facturile sunt mai mari și decât cele ale persoanelor care au schimbat furnizorul.
Potrivit sursei citate, utimul ordin emis de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nu a amânat cu șase luni această scumpire, ci doar oferă posibilitatea furnizorilor de a veni cu discounturi, dacă doresc. Însă, chiar și cu aceste discounturi, tot vor plăti mai mult decât în decembrie.
Aproximativ 90% dintre consumatori nu au știut în luna decembrie că de la 1 ianuarie 2021 urmează să fie liberalizată piața energiei. Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a venit cu un ordin menit să îndrepte lucrurile, dar care mai mult a creat confuzie.