Compania Adidas, criticată pentru costumele de baie pentru femei prezentate de un bărbat
Adidas și-a lansat săptămâna aceasta colecția de costume de baie „Pride 2023”, făcând publicitate pentru costume de baie pe site-ul său, la secțiunea „femei”, cu ajutorul unui model care părea a fi bărbat, scrie New York Post.
Un videoclip de pe site-ul Adidas îl arată pe modelul îmbrăcat într-un costum de baie într-o singură piesă. Nu era clar dacă modelul se identifică ca bărbat sau este transgender.
Adidas și deignerul Mnisi nu au răspuns imediat la cererea de comentarii. Noua linie a designerului sud-african Rich Mnisi, numită „Let Love Be Your Legacy” și lansată înainte de Luna Mândriei în iunie, este „o sărbătoare a autoexprimării, a imaginației și a credinței neclintite că dragostea unește”, potrivit Adidas. site-ul.
Într-un comunicat de presă de luni, Adidas a spus că rândul „este inspirat dintr-o scrisoare de dragoste pe care Mnisi si-a scris-o lui însusi adresându-se celui care era cand era mai tânăr” servind drept „o chemare pentru o alianță activă pentru a împuternici și a susține comunitatea LGBTQIA+”.
Utilizatorul de twitter Oli London a postat capturile de ecran de pe site-ul Adidas, miercuri dimineață: „Noua gamă de costume de baie pentru femei Adidas cu fotomodele… bărbați”.
Până a doua zi peste 6,1 milioane de utilizatori Twitter au văzut tweetul – mulți dintre care s-au grăbit să reproșeze mărcii Adidas că a devenit „woke”.