Prima pagină » Actualitate » Compania care a creat „LEAGĂNELE morții”, concepute pentru copii, retrage de pe piață produsul din cauza unui risc major de sufocare, după 5 decese

Compania care a creat „LEAGĂNELE morții”, concepute pentru copii, retrage de pe piață produsul din cauza unui risc major de sufocare, după 5 decese

Compania care a creat „LEAGĂNELE morții”, concepute pentru copii, retrage de pe piață produsul din cauza unui risc major de sufocare, după 5 decese
Sursa foto: Profimedia images - Imagine cu rol ilustrativ

Producătorul de jucării Mattel a decis rechemarea de pe piață a tuturor modelelor de leagăne Fisher-Price Snuga destinate bebelușilor, din cauza riscului de sufocare. 

Leagănele Fisher-Price Snuga, concepute pentru copii de până la nouă luni, au fost retrase de pe piață din cauza unui risc major de sufocare.

Autoritatea americană pentru protecția consumatorilor (CPSC) și producătorul de jucării Mattel au anunțat, joi, că aceste leagăne au fost implicate în cinci cazuri de deces între 2012 și 2022. Snuga Swing, care permite mișcări față-spate și lateral, este disponibil în 21 de modele.

CPSC avertizează că leagănul nu ar trebui folosit pentru somn, iar adăugarea de materiale de pat, precum pături, crește riscul de sufocare.

„Consumatorii trebuie să îndepărteze imediat tetiera și inserția de susținere a corpului din pernuța scaunului înainte de a folosi leagănul”, a transmis comisia, potrivit News.ro.

Compania Mattel a precizat că aceasta este o rechemare parțială, pentru reparare, și nu o rechemare completă a produsului. Compania va oferi o rambursare parțială de 25 de dolari pentru consumatorii care fac aceste modificări.

Decesele raportate au avut loc la copii cu vârste cuprinse între una și trei luni, în cazurile în care leagănul a fost folosit pentru somn și s-au adăugat materiale suplimentare în pat.

Leagănele Fisher-Price Snuga au fost vândute la prețuri de aproximativ 160 de dolari în magazine precum Toys R Us, Walmart, Sam’s Club, Target și Amazon.

În total, aproximativ 2,1 milioane de unități au fost vândute în Statele Unite, 99.000 în Canada și 500 în Mexic, conform comunicatului oficial.

Numele meu este Denis Andrei, sunt un jurnalist cu o pregătire solidă și o pasiune neîncetată pentru informare. Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității din București și, de ... vezi toate articolele