Enel, compania italiană care a ieșit de pe piața din România în 2023 după achiziția de către PPC, a fost dată în judecată în Italia de mai multe asociații de protecția consumatorilor.
Acestea susțin că firma nu a informat corespunzător clienții despre majorările de prețuri la gaze și electricitate, cerând restituirea diferenței și despăgubiri importante pentru fiecare client care se alătură procesului.
Asociațiile ADUSBEF, Assoutenti, Codici, Confconsumatori și CTCU au anunțat pe 3 decembrie că au intentat o acțiune în instanță la Tribunalul din Roma, solicitând ca instanța să examineze modificările unilaterale aduse contractelor de gaze și electricitate ale Enel Energia, filială a Enel, în perioada iulie 2023 – aprilie 2024.
De asemenea, au cerut ca instanța să ordone rambursarea majorărilor de preț și plata unor compensații de 200 de euro per client.
Reprezentanții Enel Energia au declarat că au respectat toate reglementările legale și contractuale, explicând că majorările de preț au fost comunicate clienților la reînnoirea contractelor, fără a modifica termenii acestora în perioada de valabilitate.
În aprilie 2023, autoritatea antitrust din Italia a deschis o investigație asupra modului în care Enel a gestionat și comunicat majorările de prețuri, după ce a primit plângeri din partea a peste 600 de clienți și mici firme privind creșterea facturilor pentru perioada octombrie 2023 – ianuarie 2024, potrivit Ziare.com.
Reamintim că Enel a plecat de pe piața din România în anul 2023, după ce a vândut operațiunile companiei către Public Power Corporation (PPC), cea mai mare companie energetică din Grecia pentru suma de 1,240 miliarde de euro.
Citește mai mult pe acest subiect:
Probleme pentru clienții Enel?! Ce notificare au primit consumatorii