Italienii de la Enel S.p.A. au semnat vânzarea subsidiarei din România a grupului. Astfel, filiala din țara noastră a fost cumpărată, cu 1,26 miliarde euro, de firma greacă Public Power Corporation S.A. (PPC).
Elenii au cumpărat absolut toate afacerile derulate de Enel în România.
Conform contractului, suma totală poate fi ajustată prin unele clauze uzuale în astfel de tranzacţii, precum şi printr-un mecanism pentru potenţiale plăţi ulterioare, în funcţie de valoarea viitoare a activităţii de retail.
Afacerea între Grupul Enel și PCC S.A. se va finaliza în trimestrul al treilea din 2023.
Pe de altă parte, într-un comunicat de presă, Enel anunț că are în plan să se concentreze pe 6 ţări ţintă, cu potenţial ridicat de creştere.
„Enel S.p.A. a semnat astăzi (n.r. – miercuri, 8 martie) cu firma greacă Public Power Corporation S.A. (PPC) un acord pentru vânzarea tuturor participaţiilor deţinute de către Grupul Enel în România. Acordul prevede plata de către PPC a unei sume totale de aproximativ 1,260 miliarde de euro, ceea ce evaluează societăţile vândute la circa 1,9 miliarde de euro (100% din acţiuni). În plus, suma totală poate fi ajustată conform unor clauze uzuale în astfel de tranzacţii precum şi printr-un mecanism pentru potenţiale plăţi ulterioare, în funcţie de valoarea viitoare a activităţii de retail”, anunţă compania italiană, potrivit corriere.it.
Impactul așteptat este unul pozitiv și urmărește scăderea cu până la 1,7 miliarde euro a datoriilor nete ale grupului italian.
„Prin vânzarea tuturor activităţilor din România, continuăm planul de vânzare de active prezentat în urmă cu 3 luni în cadrul Planului Strategic 2023-2025 al Enel. Suntem mândri de rezultatele obţinute în România de la intrarea în ţară, în 2005, şi apreciem munca susţinută şi devotamentul colegilor noştri, care ne-au permis să devenim unul dintre cei mai importanţi jucători integraţi în domeniul energiei în România. Suntem încrezători că un grup internaţional important precum PPC va continua această poveste de succes”, a transmis Francesco Starace, CEO şi director general al Grupului Enel.
Din câte se pare, Enel se va repoziționa în piața energetică, urmând a-și concentra atenția pe ţările cu un ritm de creştere ridicat şi în care are o prezenţă integrată, respectiv Italia, Spania, Statele Unite, Brazilia, Chile şi Columbia.