Conducerea Aeroportului Braşov se arată surprinsă de decizia companiei DAN AIR de a muta operaţiunile la Bacău, pe are o cataloghează ca fiind „conjuncturală şi cu implicaţii de natură comercială, generată de imposibilitatea operatorului aerian de a asigura de la Braşov cursele deja publicate”.
„Decizia conducerii companiei DAN AIR de a muta operaţiunile aeriene de pe Aeroportul Internaţional Braşov pe Aeroportul Internaţional «George Enescu» Bacău ne-a luat prin surprindere şi credem că este o decizie conjuncturală şi cu implicaţii de natură comercială, generată de imposibilitatea operatorului aerian de a asigura de la Braşov cursele deja publicate.
Conducerea Aeroportului Internaţional Braşov a avut şi are în continuare o relaţie bună cu DAN AIR – prima companie care a avut încrederea şi deschiderea să iniţieze curse pe cel mai nou aeroport al României chiar din prima zi de funcţionare, fapt pentru care îi adresăm mulţumirile noastre”, au transmis, miercuri, oficialii Aeroportului Braşov, într-un comunicat de presă.
Potrivit documentului citat, imediat după momentul operaţionalizării Aeroportului Braşov, conducerea a început demersurile pentru extinderea programului de funcţionare.
„Am comunicat permanent cu părţile interesate şi cu factorii de decizie pe această temă, în vederea identificării unei soluţii cât mai rapide, care să vină în sprijinul companiilor aeriene interesate să iniţieze sau să extindă activitatea operaţională pe Aeroportul Braşov şi implicit al pasagerilor noştri. Soluţia identificată, şi anume extinderea programului de la 12 la 16 ore începând cu data de 15 ianuarie 2024, a fost cea mai fezabilă, având în vedere că este necesară suplimentarea personalului care activează cadrul Aeroportului Braşov şi implicit efectuarea unui ciclu de pregătire specifică fiecărei instituţii, de către noii angajaţi”, se mai arată în comunicat.
Oficialii aeroportului speră ca, odată cu implementarea programului de funcţionare de 16 ore, „relaţia cu DAN AIR, precum şi cu celelalte companii interesate de Aeroportul Braşov va continua, în beneficiul tuturor şi în interesul superior al pasagerilor”.
„Din luna decembrie 2023, o nouă companie va începe operarea pe Aeroportul Internaţional Braşov cu câte trei zboruri săptămânale spre două destinaţii din Germania – Munchen şi Stuttgart – şi explorăm posibilitatea ca acest operator să asigure zboruri către noi destinaţii. Săptămâna viitoare vom iniţia discuţii concrete cu conducerea companiei pentru operaţionalizarea altor destinaţii, inclusiv pentru acoperirea destinaţiilor asigurate de DAN AIR, cu atât mai mult cu cât acest operator şi-a manifestat intenţia de a deschide o bază operaţională la Braşov”, a mai transmis conducerea Aeroportului din Brașov.
Aceştia anunţă că sunt în contact şi continuă discuţiile cu mai multe companii aeriene interesate de potenţialul Aeroportului Braşov.
„Suntem convinşi că după momentul 15 ianuarie 2024 vom relua trendul ascendent de dezvoltare, atât prin numărul de destinaţii asigurate, cât şi prin numărul de pasageri pe care îl vom contabiliza lună de lună”, se mai arată în comunicat.
Compania DAN AIR a anunțat că va renunţa la zborurile de pe aeroportul din Braşov, la o lună de când oficialii companiei făceau publice date conform cărora Dan Air a înregistrat pierderi de 2,6 milioane de euro din cauza programului de doar 12 ore în care funcţionează aeroportul din Braşov.
Recent, Consiliul Judeţean Braşov a anunţat extinderea programului aeroportului la 16 ore, dar de anul viitor, de la jumătatea lunii ianuarie.
În cursul zilei de miercuri, oficialii companiei aeriene DAN AIR au detaliat motivele pentru care au luat această decizie: „programul restrâns, lipsa dotărilor corespunzătoare ale aeroportului, esenţiale pentru efectuarea zborurilor pe timp de iarnă şi lipsa de facilităţi oferite companiilor aeriene”.
Reprezentanţii DAN AIR precizează că în ultimele luni au făcut mai multe propuneri pentru remedierea acestei situaţii, însă acestea au fost ignorate de către autorităţi.
FOTO – Caracter ilustrativ: Facebook/Aeroportul Internațional Brașov