Conflictul „Ghilotina” continuă, la Timișoara: Sute de locuitori și zeci de afaceri suferă după tăierea cablurilor de televiziune și internet
Acțiunea de tăiere a cablurilor, pentru a fi introduse în subteran, cunoscută sub numele de „Ghilotina”, inițiată în timpul mandatului fostului primar Nicolae Robu, continuă să provoace probleme și în prezent la Timișoara. Sute de cetățeni și afaceri din orașul Timișoara sunt și acum victime ale acestui război deschis între primărie și operatorii de servicii, pe fondul lipsei de notificări și mutării cablurilor în subteran.
Una dintre cele mai recente zone afectate de această acțiune este strada Ion Roată, unde locuitorii, magazinele și alte societăți au rămas fără servicii de internet și televiziune de câteva zile. Echipele primăriei au acționat fără menajamente și au tăiat toate cablurile din zonă, lăsând comunitatea în întuneric digital.
„Au venit și au tăiat cablurile, niște oameni, nu știu cine sunt și de unde sunt. Și acum sunt cablurile pe stradă. Problema e că, pe noi, nu ne-a anunțat nimeni, nimic. Ne-am trezit doar că nu mai avem internet și programe tv. Sunt și câteva firme în zonă, care sunt afectate de lipsa internetului. Cred că ar fi trebuit să ne notifice cineva și pe noi, nu știu, acțiunile astea nu se pot anunța în prealabil?”, spune unul dintre locuitorii de pe str. Ion Roată.
Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, a declarat că Primăria Timișoara trimite notificări către societățile care au cabluri în zonele vizate de acțiunea „Ghilotina”.
Viceprimar: „Nemulțumirile cetățenilor sunt justificate. Le recomand să sesizeze OPC-ul”
Cu toate acestea, operatorii nu se grăbesc să își mute rețelele în subteran și nici nu notifică clienții cu privire la situație.
„Nemulțumirile cetățenilor sunt justificate. Le recomand să sesizeze OPC-ul și să facă plângere împotriva operatorilor, iar în cazuri mai serioase, când activitatea le-a fost afectată, să acționeze în instanță aceste firme, pentru că ele, toate, au fost anunțate și atenționate de către noi, cu luni de zile înainte. Avem un caz, cu un lanț de magazine din Timișoara, care a rămas fără internet, deși cu compania care oferă acest serviciu noi discutăm și o notificăm de un an de zile”, spune Lațcău.
Reprezentanții primăriei susțin că aceste acțiuni vor continua și consideră că răspunzători pentru prejudiciul adus abonaților sunt exclusiv operatorii de servicii. Ei solicită un efort mai mare din partea acestora pentru a evita asemenea situații în viitor, precum și o cooperare mai strânsă în vederea relocării cablurilor în subteran, pentru a proteja orașul de întreruperile repetate ale serviciilor.