Andrei Badiu, liderul grupului PNL din cadrul Consiliului General al Municipiului București, a precizat, în emisiunea „Cu Gândul la București”, că Nicușor Dan îi reduce Comisiei de Circulație funcțiunea de bază. „Lasă o carcasă goală”, spune consilierul general, despre demersul primarului.
„Ne-a surprins pe toți decizia primarului de a prelua această prerogativă în ceea ce privește Comisia Tehnică de Circulație. Totul a plecat de la acel PUD al Primăriei Sectorului 5, unde au fost discuții pe un proiect rezidențial. Nicușor Dan nu ne surprinde că este foarte implicat în acest domeniu. A făcut un fel de vârf de lance în ceea ce privește lupta sa cu rechinii imobiliari”, a precizat Andrei Badiu în emisiunea „Cu Gândul la București”.
Consilierul general a mai precizat că Nicușor Dan îi reduce Comisiei de Circulație funcțiunea de bază.
„Comisia Tehnică de Circulație are această atribuție, să verifice conformitatea proiectelor de PUZ, PUD și autorizație de construcție cu reglementările în ceea ce privește traficul. Adică, număr de parcări, afluiri, defluiri, necesitatea instalării de semafoare. (…)
Lasă o carcasă goală, îi reduce funcțiunea de bază. Indiferent de ce aviz va da Comisia, decizia va fi în pixul primarului. El are un deziderat în a bloca construcțiile. Nu a făcut un secret din asta”, a mai precizat Andrei Badiu în emisiunea „Cu Gândul la București”.
Gândul a dezvăluit, săptămâna trecută, în exclusivitate, faptul că Nicușor Dan le-a solicitat celor din Comisia de Circulație să nu mai emită avize pentru PUZ-uri și PUD-uri.
Informația publicată miercuri de Gândul a fost confirmată joi de către Nicușor Dan, pe Facebook.
„Începând de azi voi semna eu avizele de circulație pentru PUZ-uri, PUD-uri și autorizații de construire. Comisia tehnică de circulație va avea un rol consultativ. Comisia tehnică de circulație a dat de multe ori avize pentru proiecte ilegale ale sectoarelor (de exemplu recentul PUD One Cotroceni) fără să verifice contextul juridic, verificând doar existența unor studii de trafic. Cu studiile de trafic e o altă problemă, toate spun ca toate investițiile sunt posibile. Vom avea curând un model de trafic în care vom verifica studiile de trafic și în felul acesta vom respinge în sfârșit proiectele care aglomerează”, a precizat Nicușor Dan.