VIDEO | Constructorul TRACE mărește ritmul de execuție pe Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău
This browser does not support the video element.
Este forfotă mare pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, între Mizil și Pietroasele (aproximativ 30 km). Constructorul bulgar Trace, câștigător al licitației pentru această secțiune, alături de românii de la Coni, a mobilizat sute de oameni și utilaje pentru a mări ritmul lucrărilor, profitând de vremea bună. Până la finalul anul viitor pe acest segment se va circula, a promis Georgi Ivanov, managerul de proiect Trace România.
Vremea bună ține cu constructorii, care pot crește ritmul execuției lucrărilor în aceste zile însorite. De la aceast regulă nu face excepție nici Trace, care vrea să-și arate capacitatea operațională.
„Pentru Trace, în România, este proiectul principal. Strategia noastră, strategia de business pentru Trace, este să rămână, să fie aici, în România. În partea noastră de autostradă avem 20 de kilometri, ceilalți 10 kilometri sunt realizați de partenerul nostru din România, iar lotul nostru este de aproximativ 30 de kilometri”, a declarat, în exclusivitate pentru Gândul Georgi Ivanov, manager de proiect Trace România.
După 11 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor, traseul autostrăzii a prins contur fizic. Nu de alta, dar vremea a fost multă vreme inamicul constructorului. Apoi au apărut descoperirile arheologice și iar nu s-a putut lucra deoarece specialiștii au blocat șantierul. Au urmat problemele cu gropile de împrumut, dar și cu grinzile.
Acum, ici și colo apar structuri deocamdată din fier beton. Sunt pilonii care vor susține podurile peste drumul de mare viteză. Deja s-a trecut la nivelul următor.
„La început nu aveam nimic. Priviți acum. Avem o fabrică de asfalt, avem o fabrică de beton, avem o fabrică de ciment cu agregate din beton, materiale de drenaj, cu birouri cu orice. Totul funcționează în acest moment”, a continuat Ivanov.
Constructor de meserie, pentru Georgi Ivanov nu a existat „cea mai grea problemă”. Ca un inginer, orice impediment s-a ivit, a trebuit să-l rezolve.
„Pe șantier fiecare lucrare este specifică, nu pot compara o muncă cu alta… pentru mine este doar lucru de zi cu zi”, povestește cel care în 2018 a fost desemnat, de Trace, constructorul anului, pentru coordonarea lucrărilor la centura Aheloy, cunoscută turiștilor români care merg cu mașina pe litoralul bulgăresc.
Pentru că vremea o permite, Trace a mobilizat mai multe resurse pe șantier.
„Acum avem în jur de 300 de oameni pe toată lungimea șantierului și utilaje și mașini , 170”, spune Georgi Ivanov.
Iar forfota este vizibilă de la distanță. Camioane de mare tonaj mișună pe zeci de kilometri, cârând material pentru stabilizarea viitoarei căi de rulare a autostrăzii.
„Trebuie să ne mișcăm bine și repede. La anul, până la finalul anului se va circula pe aici”, mai anunță managerul de proiect Trace România.
Ca să fie totul dat la cheie, ca lucrarea să poată avea o garanție de 10 ani dar și să se circule în condiții de siguranță, dincolo de asfalt e muncă, de la răsăritul soarelui până în miez de noapte. Iar cantitățile de materiale depășesc imaginabilul.
„În general oamenii nu-și imaginează ce se întâmplă în subteran. Am executat 12 kilometri de piloti forați, toți în pământ. Terasamente (n.r. umpluturi de pământ) 600.000 metri cubi. Aceste cantități nu sunt văzute în general de oameni. Doar asfaltul îl văd. În partea noastre, care este de aproape 20 de kilometri, vor fi aproape 300.000 de tone de asfalt. Este o cantitate imensă. Imensă. Un mic munte!”, a completat Georgi Ivanov. Cel care, după interviul acordat pe locul unde anul viitor mașinile vor circula cu viteză, s-a întors în birou, unde era așteptat de oameni. Fie pentru a coordona activitatea de pe șantier, fie din zona unde se produc agregatele, betonul și asfaltul.
În acest moment, lucrările pe acest segment al Autostrăzii Ploiești-Buzău, primul tronson al Auostrăzii Moldovei, au ajuns la un stadiu fizic de 20 la sută.
Date tehnice
Lotul 2 din Autostrada Ploiești-Buzău, parte din Autostrada Moldovei (A7), Mizil – Pietroasele are o lungime de aproximativ 30 km
Lotul este construit de asocierea Trace – Coni
Sector Trace
Structuri mari (poduri și pasaje): 15 – 6.400 metri cubi beton turnat, armături 900 tone
Piloți: 12 km
Adâncime medie piloți: 25 m
Diametru piloți: 1,2 m
Beton turnat: aproximativ 10.000 metri cubi
Podețe: 21 – 1.200 metri cubi beton turnat, armături 55 t
Terasamente (n.r. umpluturi de pământ): 600.000 metri cubi dintr-un total de 2.000.000 mc.
Asfalt turnat pe 20 km: 300.000 de tone
Contractul a fost semnat la 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucărărilor a fost emis pe 11 august 2022
Contractul are o valoare de 1,25 miliarde de lei (fără TVA)
Lucrările sunt finanțate prin PNRR
Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani
Autostrada Ploiești – Buzău are o lungime de 63,25 km