Prima pagină » Actualitate » Controlorii de bilete de la STB vor primi „SPOR de condiții periculoase și vătămătoare”. „Mulți dintre ei au fost BĂTUȚI, scuipați și umiliți”

Controlorii de bilete de la STB vor primi „SPOR de condiții periculoase și vătămătoare”. „Mulți dintre ei au fost BĂTUȚI, scuipați și umiliți”

Controlorii de bilete de la STB vor primi „SPOR de condiții periculoase și vătămătoare”. „Mulți dintre ei au fost BĂTUȚI, scuipați și umiliți”

Controlorii STB vor primi spor „de condiții periculoase și vătămătoare”, potrivit noului Contract Colectiv de Muncă de la nivelul Societății de Transport București, au dezvăluit surse administrative, în exclusivitate pentru Gândul. „S-au înmulțit cazurile de agresiune împotriva controlorilor, mulți dintre ei au fost bătuți”, spun sursele Gândul.

Noul Contract Colectiv de Muncă (CCM) de la nivelul Societății de Transport București ar putea fi semnat în aceste zile, după ce Sindicatul STB și conducerea societății s-au înțeles în privința revendicărilor, așa cum Gândul a dezvăluit AICI.

Pe lângă o creștere cu 8% a fondului de salarii, sindicaliștii au cerut și câteva beneficii pentru unele categorii de angajați.

De exemplu, în noul CCM, controlorii de bilete vor avea un „spor de condiții periculoase și vătămătoare”, potrivit surselor Gândul.

Este vorba de un spor de 10%, dintr-un venit de aproximativ 3.000 de lei.

Controlorii de bilete ar fi presați să dea 21 de amenzi pe lună

„Mulți controlori pleacă din cauza condițiilor periculoase. Mulți dintre ai eu fost bătuți, scuipați, umiliți. De aceea, sindicatul a cerut acest spor pentru ei. Chiar și așa, venitul este prea mic pentru controlorii de bilete. Plus că au presiunea celor 21 de amenzi pe care trebuie să le dea lunar”, spun sursele Gândul.

Pe de altă parte, nu de puține ori, unii controlori au fost acuzați că sunt agresivi, fie cu femeile, fie cu adolescenții.

Tot în noul CCM de la nivelul Societății de Transport București, în premieră, s-a introdus o nouă prevedere prin care personalul ce îndeplinește funcții de conducere va fi supus controlului psihologic, în fiecare an.

În ceea ce privește creștere fondului de salariu cu 8%, sursele Gândul spun că în această majorare sunt incluse, printre altele, și:

  • încadrarea tuturor conducătorilor de vehicule pe un singur nivel, respectiv nivelul 20 (5.971 lei);
  • spor pentru șefii de echipe de 10-15%;
  • spor pentru șefii de formații de lucru (Comercial) între 6-9%, în funcție de numărul de salariați din subordine.

Noul CCM ar putea fi semnat în această săptămână

Ultimele negocieri între sindicaliști și conducere au avut loc săptămâna trecută, iar noul CCM ar putea fi semnat zilele următoare.

„Dacă după analizarea variantei finale a noului Contract Colectiv de Muncă (inclusiv noua grilă de salarizare, aplicabilă cu data de 01.11.2024), constatăm că ea coincide cu cea prezentată în cadrul Consiliului Național al STB (desfășurat zilele trecute), comisia de negociere va semna săptămâna viitoare (săptămâna aceasta – n.r.) Contractul Colectiv de Muncă, ca urmare a mandatului acordat de către delegații Consiliului Național al STB. Rezultatul acestor negocieri va fi supus aprobării Consiliului de Administrație al STB SA”, se arată într-o informare internă a Sindicatului STB.

Negocierile de anul acesta nu au fost la fel de dure ca cele de anul trecut.

STB a evitat o grevă anul trecut

În 2023, negocierile dintre Sindicatul Transportatorilor București, principalul sindicat la nivelul STB, și conducerea societății, privind Contractul Colectiv de Muncă, s-au desfășurat extrem de dificil. Totuși, anul trecut s-a evitat un conflict de muncă.

Ultima grevă în STB a avut loc în 2022, în iarnă. Conflictul de muncă a creat un scandal imens la nivelul administrației locale. Mai ales că traficul din București a fost dat serios peste cap, circulația fiind practic paralizată.


CITEȘTE ȘI:

Bucureștiul are nevoie de încă 300 de tramvaie noi, pentru a înlocui actualul parc. „Autobuzele cumpărate vor fi doar cele verzi, care nu poluează”

Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuție

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și