Un român care își încheiase vacanța în Turcia a trăit o experiență neplăcută la graniță, unde a fost nevoit să aștepte ore întregi pentru a putea reveni în România.
Bărbatul a povestit pe rețelele de socializare că, odată ajuns la punctul de frontieră, a descoperit că sistemul de verificare al pașapoartelor nu funcționa, fiind nevoit să aștepte ore în șir.
„Aveți idee ce se întâmplă? Stau de 2 ore la vamă, la ieșirea din Turcia… și a spus cineva că e picat în toată țara softul… ceva atac cibernetic…”, a scris acesta pe Facebook.
Mai mulți internauți au confirmat că sistemul informatic folosit pentru controlul pașapoartelor în Turcia a suferit o defecțiune majoră, ceea ce a dus la blocaje la toate punctele de trecere a frontierei.
Problema a fost confirmată și de autoritățile turce, care au transmis că întreaga țară s-a confruntat cu această defecțiune.
Un mesaj oficial publicat de Aeroportul Internațional Sabiha Gökçen din Istanbul arată că problemele au fost cauzate de o eroare a sistemului POLNET, rețeaua de informații a Poliției turce, care asigură suport pentru controlul de frontieră, potrivit Fanatik.
„Din cauza unei defecțiuni de sistem survenite în Sistemul Informațional al Poliției (POLNET), operațiunea de control al pașapoartelor pe întreg teritoriul Turciei a fost întreruptă temporar. Pe parcursul acestui proces, Poliția și echipele IT au oferit intervențiile necesare pentru remedierea problemei, procedurile fiind realizate manual”, se arată în comunicatul emis de aeroport.
Situația nu a afectat doar călătorii care tranzitau punctele terestre de frontieră, ci și pasagerii aflați în aeroporturi.
Autoritățile au anunțat că echipele IT au intervenit de urgență pentru a remedia problema, însă, între timp, verificările pașapoartelor au fost efectuate manual, ceea ce a dus la întârzieri semnificative.
„Timpii de tranzacție vor reveni la normal într-o perioadă scurtă de timp. Pe parcursul acestui proces, pasagerii sunt frecvent notificați în zonele de așteptare și intrările în aeroport. Toate echipele noastre de operațiuni terminale oferă sprijin oaspeților noștri pe teren”, au mai transmis oficialii Aeroportului Sabiha Gökçen.