Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a declarat că autostrada A7, care ar urma să lege Ploieștiul de Pașcani, ar putea fi gata în anul 2024. „Va fi prima autostradă din România la standarde de 2021.”
„Va fi relativ ușor de construit, pentru că e în zona de câmpie. Va fi și prima autostradă din România la standarde de 2021, de la bun început va avea perdea forestieră și stații de încărcare pentru mașini electrice”, a spus ministrul la Digi24.
„CNAIR are deja proiectul tehnic făcut”
„Pentru autostrada A7 avem totul făcut, inculsiv proiectul tehnic. Îi dăm constructorului doar schițele. Nu mai pasezi acea responsabilitate. În mai se lansează la licitație de execuție până la Buzău, Ploiești-Buzău. După 3 luni urmează Buzău-Focșani, după 2-3 luni urmează Focșani-Bacău și sper să intre tot anul asta Bacău-Pașcani”, a spus Cătălin Drulă.
„Acum vom vedea cât durează o licitație în România. În ultimii ani s-au mișcat mai repede. Există eforturi să mai eficientizăm partea de achiziții. Aș vrea anul acesta să încheiem contractele efectiv. Lucrările ar trebui să dureze în zona mai ușoară doi ani, în unele se duc spre doi ani și jumătate. Până în 2024 ar trebui să avem mare parte din această autostradă gata, dacă nu chiar pe toată”, a mai spus Drulă.
Vești bune în ceea ce privește Drumul Expres Craiova – Pitești. Tronsonul 2, de aproximativ 40 de kilometri, este gata în proporție de 60%. Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a declarat că „promisiunea constructorului este că va finaliza acest tronson până la sfârșitul anului”.
Potrivit Digi24, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a declarat că „promisiunea constructorului este că va finaliza acest tronson până la sfârșitul anului. Este vorba de 40 de kilometri care reprezintă și o variantă ocolitoare pentru Balș și Slatina, care erau cele două puncte de pe traseul Craiova – Pitești unde se bloca traficul.
Cei 40 de kilometri vor asigura o variantă ocolitoare, nu se mai intră în Balș și Slatina.
Va fi gata mai repede, pentru că în acest caz este vorba de o pregătire mai bună a proiectului. Noi, și la minister ne-am străduit în aceste săptămâni să rezolvăm, de exemplu, niște exproprieri. Erau câteva locuințe care trebuiau demolate și am asigurat mutarea celor care locuiau acolo în anumite localități.
Echipa mea și CNAIR s-au luptat să înlăture barierele birocratice.
E vorba și de acest constructor român care are multe utilaje și foarte mulți oameni, deci nu lucrează cu subcontractori, și atunci au forța de a se mobiliza și a lucra într-un ritm alert.
Se poate, atunci când lucrurile sunt așezate corect.
Pentru Tronsonul 3 contractul este deja semnat cu aceeași firmă românească de la Lotul 2. Au început deja organizarea și pregătirile de șantier, iar luna viitoare probabil încep lucrările în plin.
Iar pentru Tronsonul 4 a fost făcută o reevaluare dispusă de Instanță, este gata, săptămâna viitoare se transmite de către CNAIR noul câștigător al licitației pentru acest lot.