Cristian Pistol, șeful CNAIR, anunță REABILITAREA podului Basarabi și a celui de la Poarta Albă. Investiție de 40 de milioane de lei

Publicat: 12 06. 2024, 17:03
Actualizat: 12 06. 2024, 17:07

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat continuarea proiectelor de modernizarea a infrastructurii din zona Dobrogea, mai exact reabilitarea Podului Basarabi și a podului de la Poarta Albă. Investiția costă 40 de milioane de euro și ar trebui finalizat în 15 luni. 

Cristian Pistol, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR), a anunțat reabilitarea a două poduri importante pentru infrastructura rutieră și anume, podul Basarabi, ce traversează Dunărea, și podul de la Poarta Albă, ce trece peste Canalul Poarta Albă.

„Continuăm modernizarea infrastructurii rutiere din #Dobrogea prin fonduri europene (#PT)!
Am semnat astăzi două contracte pentru reabilitarea Podului de la #Basarabi (#DN3), care tranzitează Dunărea și a Podului de la #PoartaAlbă (#DN22C) care tranzitează Canalul Poarta Albă – Midia-Năvodari, ambele în județul #Constanța.”, a anunțat Cristian Pistol pe Facebook.

Planul de reabilitare a celor două poduri va dura 15 luni și implică o investiție de aproximativ 40 de milioane de lei.

Asocierea GEIGER TRANSILVANIA S.R.L. – POD-PROIECT S.R.L. are la dispoziție 15 luni (dintre care 4 luni pentru proiectare și 11 luni pentru execuție) și 40,37 milioane de lei (fără TVA) pentru reabilitarea celor două poduri.
Contractul pentru reabilitarea Podului de la Basarabi (pe DN3) are o valoare de 18,94 milioane de lei (fără TVA) iar contractul pentru reabilitarea Podului peste canalul Poarta Alba – Midia – Năvodari (DN22C) are o valoare de 21,43 milioane de lei (fără TVA).
Am putut să semnez ambele contracte cu ofertantul desemnat câștigător inițial de #CNAIR doar după ce au fost soluționate două contestații la CNSC și o plângere la Curtea de Apel București.
Podul de la Basarabi (DN3), cu o lungime totală de 233,80 m (inclusiv viaductele), asigură legătura rutieră pe traseul #București – #Călărași – #Constanța și a fost construit in anul 1983.
Podul de la Poarta Albă (DN22C), cu o lungime totală de 213.60 m (inclusiv viaductele), asigură legătura rutieră între #Constanța – #Medgidia – #Cernavodă și a fost construit în anul 1987.

CITEȘTE ȘI:

Tehnologii de ultimă oră în proiectarea drumurilor în România. Țara noastră e cel mai mare dezvoltator din UE în infrastructură rutieră

PSD bate recorduri la investițiile în infrastructură. Bugetul Transporturilor a fost suplimentat cu 2,7 miliarde de lei