Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a dat amenzi de 195.000 de lei unor companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale.
Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.
Aceștia pot suna la numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail [email protected].
Companiile ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA au primit amenzi de 400.000 de lei pentru că nu au respectat legea privind compensarea facturilor la gaze și la energie.
„În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societățile ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA au emis facturi aferente consumului de energie electrică pentru luna noiembrie 2021 conținând schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021.
În ceea ce privește domeniul gazelor naturale, societățile ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA, nu au emis facturi clienților beneficiari ai schemei de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021”, a transmis, luni, Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE).
Astfel, cele două societăți au primit amenzi de câte 200.000 de lei.
„Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalităţii în sensul facturării consumului de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021 și aplicarea schemei de sprijin beneficiarilor acesteia”, a transmis, luni, ANRE.