Gazetarul Cristian Tudor Popescu atenționează că Alexandru Cumpănașu, aflat în plin scandal din cauza discuțiilor neavenite cu mai mulți elevi pe TikTok, „știe ce face” pentru că este „un prădător media”. CTP susține că ceea ce face fostul candidat la președinție este „instigare la abandon școlar”.
„Dacă îl vom numi cum spuneţi – „fenomenul Cumpănaşu”, nu vom face decât să adăugăm la vizualizările, la aprecierile şi postările pe care le-aţi menţionat, este ce vrea acest personaj. Omul acesta nu este nebun. Ştie clar ce face, este un prădător media. A supt cât a putut din omorârea celor două fete de la Caracal, şi când s-a terminat acolo zăcământul, pentru că aşa cum se întâmplă în media, cazul „s-a fumat” – cum se spune –, a trecut să-şi înfigă acum trompa în alţi adolescenţi. Aceştia, în viaţă. Ce face? Exploatează cu cinism slăbiciunile reale ale sistemului de învăţământ din România. Există destui profesori care nu au nicio legătură umană cu elevii care sunt plictisiţi, care chiar îşi dispreţuiesc elevii, şi îi lasă pe aceştia într-o stare de dezorientare, de lipsă de repere”, a spus CTP la Digi24.
CTP a explicat că elevii îl urmăresc pe Cumpănașu și acest aspect este cel mai îngrijorător.
„Îngrijorător este numărul elevilor care îl urmăresc. Aş identifica trei categorii în aceşti 520.000. Am văzut unele dintre astfel de discuţii, mă rog, schimburi verbale între individul în cauză şi elevi, şi din păcate trebuie să spun că acei elevi, acele eleve sunt deja pierdute pentru educaţie. Nu le mai corupe, nu le mai perverteşte Cumpănaşu. Nu! Sunt deja într-o stare deplorabilă din punctul acesta de vedere. Cum au ajuns aşa, nu ştim cât este vina părinţilor, cât este vina şcolii… O altă categorie să ştiţi că sunt şi elevii care intră ca să facă băşcălie de personajul respectiv. Nu îl iau în serios, fac pur şi simplu mişto de el. Şi sunt o a treia categorie – şi aceasta este îngrijorătoare -, sunt elevii dezorientaţi, elevii lipsiţi de repere, care, mulţi dintre ei, nu au legături – chimie, legături psihoafective – atât cu profesorii, cât şi cu părinţii. Aceşti elevi sunt o pradă pentru individul în cauză. Am auzit, de asemenea, am văzut sugestii şi din partea unor politicieni să se interzică Tik Tok, această reţea. Nu, aşa ceva nu se poate face, nici nu voi fi de acord cu aşa ceva, vreodată. Şi nu se poate interzice accesul – în societatea contemporană – la media al elevilor, chiar accesul copiilor”, a explicat CTP.
„Alexandru Cumpănaşu incită la abandon şcolar. Este o infracţiune clară! Incită la abandon şcolar – „Nu vă faceţi temele”, „nu mai ascultaţi ce vă spune profesorul”, prin urmare, poliţiştii au început verificările. Foarte bine, asta trebuie făcut, nu interzicerea Tik Tok-ului, ci verificarea acestor clipuri pe care le face insul în cauză şi, dacă se va constata încălcarea legii, să se procedeze în consecinţă. Nu toţi elevii care intră pe contul acestui ins sunt vulnerabili, dar mulţi, probabil, îşi vor schimba comportamentul în rău, în momentul în care se vor întoarce la şcoală. Pentru că astfel de ziceri ca ale domnului Cumpănaşu, la vârsta asta sunt luate de bune, cu uşurinţă. Aş fi curios… Se discută cazul acesta de către elevi şi profesori în mod deschis la şcoală? E un caz. Dacă sunt 500.000 de urmăritori, este un caz. Se discută? „Măi, copii, cum e cu individul ăla de pe net? Hai să vedem, ce spune el, care este realitatea”… Lucrul cel mai important, şi care într-un fel marchează ruptura şcolii româneşti faţă de viaţă, este inexistenţa unui curs, unei discipline la şcoală, încă din clasa a V-a, dacă nu mai jos, în legătură cu internetul”, a susţinut ziaristul.
Poliția Capitalei face verificări în legătură cu activitatea lui Alexandru Cumpănașu pe Tik Tok, conform unor surse din anchetă, citate de Mediafax. Verificările se fac pentru a vedea dacă este sau nu cazul de o anchetă deschisă, au spus sursele citate.