Prețurile tot mai mari la alimentele de bază le dau bătăi de cap serioase românilor, mai ales celor cu venituri mici, iar cum carnea de pui se numără printre cele mai consumate produse, prețurile acesteia influențează mult puterea de cumpărare a cetățenilor.
Nu demult, Guvernul a decis să limiteze adaosul comercial la următoarele produse de bază:
Astfel, cota de adaos comercial practicată de procesator este de maximum 20% faţă de costul de producţie al produsului, iar cota de adaos comercial practicată în mod cumulat pe întreg lanţul de distribuţie, indiferent de numărul distribuitorilor de pe lanţ, este de maximum 5% faţă de preţul de achiziţie, la care se adaugă cheltuielile operaţionale, sunt principalele prevederi ale Ordonanței pe care o puteți citi integral AICI .
Recent, Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC) a postat, pe pagina sa de Facebook, o imaginie cu prețul kilogramului de aripi de pui comercializate de Carrefour.
Astfel, putem observa că un kilogram se vinde cu 33,10 lei per kilogram, prețul fiind sensibil mai mare decât cel al pulpelor cu os.
De altfel, reprezentanții APC au decis să facă și un mic joc de cuvinte, folosindu-se de marca respectivelor aripi de pui.
„Când puiul este fericit, atunci și prețurile sunt pe măsură, astfel în Carrefour aripile se vând cu 33,10 lei/kg, fiind mai scumpe decât pulpele cu os care se vând cu 30,70 lei/kg! La ambele sortimente se aplică de către comerciant adaosul comercial plafonat de maxim 20%!”, scrie Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România.
Sursa foto: Facebook