Cum a evoluat piața mașinilor electrice în China, în comparație cu SUA și Europa. Ce trebuie să știe șoferii cu mașini pe benzină și motorină
Mașinile electrice se vând mai bine în China, decât în Europa și SUA, ținând cont și de subvențiile guvernamentale. Vânzările depășiseră 50% în luna iulie, fiind vorba de vehicule cu motoare electrice, inclusiv hibridele plug-in care combină motoare electrice și pe combustibili fosili, potrivit Capital.ro.
În schimb, pentru europeni și americani, preocupările legate de autonomie, infrastructura de încărcare și prețurile mai mari sunt puncte nevralgice atât în rândul pasionaților de mașini electrice, cât și al scepticilor din Europa.
De exemplu, Detlef Mueller-Salis, din Mainz, Germania, a fost printre primii care a instalat panouri solare, așa că a crezut că poate trece și la o mașină electrică, dar problemele legate de timpii de încărcare și metodele de încărcare s-au dovedit frustrante.
Astfel, după patru ani, el și soția sa și-au vândut mașinile electrice Porsche Taycan și Fiat 500 și au cumpărat un BMW Seria 5 și un Volkswagen Polo, ambele cu combustie internă.
Autoturismul Fiat mai rula 220 de kilometri cu o încărcare vara și cu mai multe în timpul iernii, față de specificațiile producătorului de 320 de kilometri. Dar verificarea constantă a bateriei înainte de călătoriile programate devenise un supliciu, a povestit el.
Dar un lucru este clar…. Cu toate frustrările oamenilor, care nu sunt puține, mașinile electrice nu vor dispărea, fiind sunt esențiale pentru reducerea emisiilor de carbon, așa cum guvernele au convenit în cadrul Acordului climatic de la Paris din 2015, mai scrie sursa citată.
Conform datelor Agenției Internaționale pentru Energie, vânzările vehiculelor electrice vor ajunge la 17 milioane în acest an, adică o mașină din cinci vândută la nivel global va fi electrică. Aceste cifre cuprind și hibrizii plug-in, care combină motoare electrice cu ardere internă.
Mașinile electrice se vând bine în China, nu și în Europa și SUA
Aproximativ 60% din vânzările de mașini electrice au loc în China, în timp ce în Europa, comercializarea acestora a scăzut cu 5,8% în perioada ianuarie-septembrie față de anul 2023, în timp ce cota lor de piață a scăzut de la 14% la 13%.
În SUA, vehiculele electrice au reprezentat 8% din vânzările totale, în luna octombrie. Așadar, piața este în creștere, dar vânzările au încetinit. Și chiar dacă nu se prăbușesc, vânzările nu cresc încă suficient de repede pentru a îndeplini obiectivele climatice.
Prețurile mașinilor electrice dictează vânzările
Un Volkswagen hatchback costă 39.995 de euro (aproximativ 42.090 dolari), în comparație cu versiunea pe benzină a unui Volkswagen Golf de dimensiuni similare – 27.180 de euro (29.136 dolari), potrivit asociației auto ADAC.
Prețurile vehiculelor electrice din SUA au scăzut semnificativ din 2022, dar, în octombrie, prețul mediu pentru o mașină nouă, de 56.902 USD, a depășit în continuare media de 48.623 USD pentru un vehicul nou.
mașini electrice.
Costul mare rămâne o problemă pentru consumatorii americani pe care producătorii de vehicule electrice speră să îi convingă la un moment dat, potrivit unui sondaj recent realizat de The Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research și Energy Policy Institute de la Universitatea din Chicago.
În Germania, vânzările VE au scăzut la începutul acestui an, după ce guvernul a anulat brusc prima de cumpărare de 6.750 de euro pentru mașinile de până la 40.000 de euro și 4.500 de euro pentru mașinile de până la 65.000 de euro.
ADAC spune că asta înseamnă că majoritatea modelelor cu ardere internă reprezintă o ofertă mai bună pe durata de viață a unei mașini.
Partidele politice conservatoare și industria pun acum sub semnul întrebării obiectivul UE de a elimina majoritatea vehiculelor cu motor cu combustibili fosili, până în 2035, o decizie care urmează să fie revizuită în 2026.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile solicită ca limitele de dioxid de carbon pe care producătorii auto trebuie să le îndeplinească până în 2026 să fie relaxate.
Mai mult, unii producători auto au respins planurile de electrificare, doar China făcând notă discordantă. Piața auto din China, cea mai mare din lume, a fost transformată de subvențiile de miliarde de dolari, vânzările vehiculelor electrice ajungând la 25,8% din cele 13,5 milioane de vehicule vândute în ianuarie-august, potrivit Asociației pentru Autoturisme.
Sursa FOTO – Caracter ilustrativ: Shutterstock