Cum a fost umilit de Wizz Air un medic din Cluj-Napoca: „Am fost informat că nu am loc în avion”
Medicul clujean George Ungureanu a relatat experiența umilitoare pe care a avut-o cu Wizz Air. Acesta și-a cumpărat bilet și când a ajuns la aeroportul din Cluj pentru a se îmbarca a aflat că au fost vândute mai multe locuri decât sunt în avion și că va decola spre Barcelona numai dacă alții renunță la bilet.
”Cine r…t acceptă overbooking-ul? Sunt la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj unde am venit convins că voi zbura către Barcelona unde urma să petrec 2 săptămâni într-un spital, pentru a învăţa nişte tehnici chirurgicale avansate. De ce eram convins că voi pleca? Fiindcă luasem un bilet de avion de la minunata companie Wizz Air. Fiindcă eram convins că voi ajunge Barcelona, mi-am luat cazare şi oricine care a mai călătorit pe acolo știe că opțiunile de cazare nu sunt chiar ieftine. Convins fiind ca voi zbura, m-am prezentat ca cetățeanul responsabil la aeroport cu două ore şi jumătate înaintea zborului. Biletul de avion cumpărat includea Wizz Air Priority, bagaj de cală, check-in la aeroport etc, adică toate beşinile pe care minunatul Wizz Air le poate vinde plebeilor. Când am ajuns la bagaje, am lăsat bagajul de cală și am cerut să mi se facă check-in-ul, doamna de acolo, care nu este angajat al Fizz, ci al unei alte companii (am aflat că Witz Ari nici măcar nu are birou în Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj) m-a informat că, din păcate, nu este sigur că voi zbura. De ce nu este sigur că voi zbura azi undeva? Deoarece minunata companie Witz Iar a făcut overbooking.
Ce înseamnă asta? Wizz Air a vândut mai multe bilete decât locurile din avion. Doamna respectivă mi-a spus că urmează să mi se dea un bilet de avion fără loc, eu trebuie să mă duc să aștept la poarta de îmbarcare și dacă cumva alt plebeu ca mine nu se prezintă la zbor, locul lui îmi revine mie. Mi se va da mie sigur? Nimeni nu știe, deoarece evident că sunt mai multe persoane care sunt” overbooked”.
Cine o să tragă la sorți cine zboară sau nu? Nimeni nu știe. Fiindcă avionul, chiar și al Wizz Air, nu e chiar autobuzul din Băicoi și nu poți sta în picioare, dacă nu primeşti loc, nu zbori.
Să recapitulăm? O companie vinde biletele de avion pentru toate locurile disponibile în avion. Din banii respectivi acoperă toate costurile legate de zborul respectiv și face, sunt convins, și un profit frumuşel. Dar de ce să nu facă un profit mai mare, vânzând în plus niște bilete de avion, poate-poate cineva nu ajunge și sigur se găsește un fraier ca mine care poate aștepta trei ore în aeroport, poate zboară, poate nu, și să facă nişte profituri şi mai mari. Cu alte cuvinte să faci niște profituri în plus.
Ce se întâmplă dacă plebeul nu vrea să aștepte. Păi e simplu. Pierd biletul de avion și banii, fiindcă nu am fost acolo în eventualitatea în care apare un loc.
Să recapitulăm? Compania îmi vinde un bilet fără loc. Eu stau 5 ore în acest minunat aeroport (deoarece zborul a fost întârziat cu două ore) fiindcă îmi place suspansul, poate zbor, poate nu, poate mă fac de rușine la spitalul respectiv, poate nu. Și nimeni nu-mi poate garanta că zbor. Iar dacă nu aștept, pierd biletul de avion și banii dați pe el.
În cazul în care nu are loc în avion, plec acasă și revin la o dată ulterioară, când este loc în avion. Când este aceea dată? Nimeni nu știe. Poate fi peste o zi, doua, trei, o lună. Ce i se întâmplă minunatei companii dacă eu pierd acest avion? Aparent nimic. O altă doamnă, de la securitate mi-a spus că astăzi cel puțin 50 de pasageri au fost întorși fiindcă erau” overbooked” la Wizz Air pe alte zboruri. Dar cel puţin au avut şi ei șansa mea de a petrece quality time de suspans pe aeroport.
Trei luni am fost în negocieri pentru aceste două săptămâni, deoarece acest Spital este un Centru de Excelență, nu accepta orice neurochirurg în stagii și perioadele disponibile sunt extrem de vânate. Cui de la Wizz Air îi pasa că loaza de Ungureanu pierde 5 ore în Aeroport, se face de rahat într-un centru internațional de Neurochirurgie, nu învață niște tehnici chirurgicale care pot ajuta niște pacienți și se alege cu o tonă de probleme? Doar Ungureanu, la fel ca restul plebeilor de clienți, este neimportant pentru companie. Este evident că o companie care face așa ceva în mod regulat, își bate joc de clienții sai fiindcă poate, deoarece nu are concurență pe rutele pe care le acoperă dintr-un aeroport. Aeroportul este la fel de vinovat ca și compania și își bate la fel de mult joc, fiindcă permite ca așa ceva să se întâmple în cazul unor zboruri operate de pe acel aeroport. Că voi reclama situația la ANPC este evident. Dar în plus vreau să dau în judecată compania. Pe această cale chiar vreau să mă ajutaţi, să fiu pus în legătură cu alte persoane cărora li s-a întâmplat acest lucru. Și împreună să iniţiem o acţiune colectivă care să zguduie puţin mizeria din compania asta.
UPDATE: Zborul a fost întârziat cu 4 ore, ar trebui acum să decoleze la 21:50. Aştept deja de 4 ore. Ar mai trebui să aştept aproape 3, ca să nu fiu sigur că zbor. Am încercat să sun la Wizz, pe linia de asistenta unde costa 1,19 Euro/min dar nici măcar aia nu merge. Nah, linii aeriene de calitate.
UPDATE 2: După ce am stat şi am așteptat 9 min pe linia de telefon de asistență care costă 1,19 Euro/min, am fost informat de companie ca nu am loc în avionul care are întârziere de 4 ore. Când i-am întrebat de ce nu am fost sunat, ca să fiu informat fiindcă știau că am făcut check-in, mi-au spus că nu e politica companiei și mi-au închis. E fuc.. ing unbelievable.
UPDATE 3: Aparent reușesc să plec, fiindcă sunt persoane care au renunțat la zbor. Au trecut 4 ore de când trebuia să plec și 7 de așteptat. Aparent, mai durează până plecăm. Sunt frustrat, obosit şi stresat. Mi-e milă de toți oamenii cu copii de aici, care sunt la fel ca mine. E chiar tragic. Acum ar fi culmea dacă se întâmpla ceva cu avionul… dar ce va fi, vom vedea. Ce a fost, v-am spus deja”, a relatat medicul Ungureanu.