Prima pagină » Actualitate » Cum a murit fotbalistul care s-a prăbușit cu avionul în Canalul Mânecii/ Constatarea instanței: „otrăvire severă”

Cum a murit fotbalistul care s-a prăbușit cu avionul în Canalul Mânecii/ Constatarea instanței: „otrăvire severă”

Cum a murit fotbalistul care s-a prăbușit cu avionul în Canalul Mânecii/ Constatarea instanței: „otrăvire severă”

Fotbalistul Emiliano Sala a murit subit din cauza rănilor, când avionul în care se afla s-a prăbuşit după ce s-a rupt în aer, a stabilit un juriu, informează BBC. Sala şi pilotul David Ibbotson au murit după avionul în care se aflau s-a prăbuşit în Canalul Mânecii, în ianuarie 2019.

Tânărul de 28 de ani zbura din Franţa către Ţara Galilor pentru a se alătura echipei Cardiff City.

Juriul a concluzionat că Sala a murit în accident, fiind asfixiat de nivelurile toxice de monoxid de carbon din sistemul de evacuare defect al aeronavei. Cadavrul pilotului Ibbotson nu a fost găsit, relatează BBC.

De asemenea, este foarte probabil ca fotbalistul să fi fost „profund inconştient” din cauza otrăvirii cu monoxid de carbon în interiorul aparatului.

Juriul a aflat că sângele lui Sala avea o saturaţie cu monoxid de carbon de 58 la sută, un nivel pe care un patolog l-a numit „otrăvire severă”.

David Henderson, cel care a aranjat zborul, a primit o pedeapsă de 18 luni de închisoare pentru infracţiuni legate de organizarea zborului.

Henderson a aranjat ca Ibbotson să-l ducă pe fotbalist de la Cardiff la Nantes şi înapoi, iar avionul s-a prăbuşit în drum spre Cardiff.

Explicând cum ar fi putut pătrunde monoxidul de carbon în cabina aparatului Piper Malibu, Brian McDermid, care lucrează pentru Air Accidents Investigation Branch, a spus că probabil gazele de eşapament s-au infiltrat în cabină prin sistemul de încălzire.

McDermid a spus că acesta ar fi rezultatul neefectuării testului de presiune a sistemului de evacuare al avionului.

Dar el a spus că nu există nicio cerinţă legală pentru astfel de teste, adăugând că, în timpul ultimei sale verificări de întreţinere, „nu a existat nicio dovadă care să sugereze că aeronava nu era în stare de funcţionare sau nu era aptă să efectueze acel zbor”.

 

Citește și