Prima pagină » Actualitate » Cum a obținut un român 1.200 de EURO după ce zborul său a ÎNTÂRZIAT mai mult de 3 ore: „Au fost buni de plată”

Cum a obținut un român 1.200 de EURO după ce zborul său a ÎNTÂRZIAT mai mult de 3 ore: „Au fost buni de plată”

Cum a obținut un român 1.200 de EURO după ce zborul său a ÎNTÂRZIAT mai mult de 3 ore: „Au fost buni de plată”
Haos pe Aeroportul Otopeni

Povestea românului începe cu un zbor planificat la o companie low cost, însoțit de soția și copilul său, dar ceea ce a urmat a fost o serie de evenimente cu adevărat neașteptate. Pentru o întârziere de trei ore al unui zbor, un român trebuia să primească de la compania de zbor, 1.200 de euro.

După întârziere, el a decis să își ceară drepturile și să completeze formularul de compensație pentru întârzieri de pe site-ul Wizz Air.

Cu toate acestea, în loc să primească banii, compania aeriană a invocat clauza de „situații excepționale” prevăzută de legea europeană, susținând că întârzierea a fost cauzată de vreme nefavorabilă și de circumstanțe din afara controlului lor.

Această justificare i-a părut suspectă bărbatului, mai ales că alte zboruri decolaseră la timp, iar Wizz Air nu avea tocmai o reputație impecabilă.

„Mi-a mirosit a vrăjeală, având în vedere că alte zboruri decolau la timp și că în general sunt o companie cu moravuri îndoielnice așa că le-am cerut pe mail să justifice care a fost situația excepțională. Mi-au închis cazul fără nici o justificare”, a scris bărbatul pe Reddit.

M-am batut cu Wizz si am (semi) castigat
byu/razvanpersie inRomania

Așa că a cerut companiei să justifice această situație excepțională
În schimb, compania i-a închis cazul fără a oferi o explicație clară și l-a sfătuit să contacteze platforma de rezolvare a litigiilor online, cunoscută sub numele de Online Dispute Resolution (ODR). Experiența sa cu ODR a fost cel puțin la fel de dezamăgitoare.

Wizz Air a refuzat din nou să comunice, iar ODR i-a închis cazul după două luni.

Rămânând fără soluții, bărbatul a aflat despre site-urile specializate în recuperarea compensațiilor de la companiile aeriene, iar acesta a fost ultimul pas în această lungă călătorie.

Asta l-a ajutat să obțină 680 de euro din suma totală de 1200 de euro, diferența fiind reținută de aceste site-uri specializate.

„Victorie in fata wizz pentru ca au fost buni de plata. Desi am castigat singur in trecut alte 4 cazuri cu intarzieri aeriene, de data asta mi-am luat seen (probabil pentru ca suma era considerabila) si am pierdut 50% din bani – semi victorie. Wizz incalca legea si se bazeaza pe lipsa de reactie a clientilor. ODR e un fel de n-ar mai fi. Pe viitor nu mai pierd 2 luni cu ODR si apelez direct la site-urile specializate pe recuperari dar doar daca compania aeriana refuza plata directa catre mine”, a adăugat bărbatul.

Cu toate acestea, el consideră această experiență ca o victorie, dar cu un gust amar.

Citește și