O femeie din India a suferit un șoc, după ce a rămas fără suma 160 de milioane de rupii (peste 1,7 milioane de euro) în cont. Ea susține că a fost victima unei înșelătorii și acuză chiar un oficial al băncii pentru situația în care se află.
Shveta Sharma și soțul său, care s-au întors în India în 2016, după ce au trăit zeci de ani în SUA și Hong Kong, au cunoscut un bancher prin intermediul unui prieten. Deoarece rata dobânzii la depozitele bancare din SUA era mică, el a sfătuit-o pe Sharma să-și mute banii în India, unde depozitele oferă o dobândă fixă de 5,5% până la 6%, potrivit BBC.
Astfel, la sfatul acestuia, ea a deschis un cont destinat indienilor nerezidenț după ce a vizitat o filială din vechiul Gurugram, lângă capitala Delhi, iar în 2019 a început să transfere bani în el din contul ei din SUA.
„Într-o perioadă de patru ani, din septembrie 2019 până în decembrie 2023, ne-am depus întreaga economie de aproximativ 135 de milioane de rupii în bancă. Cu dobândă, suma ar fi crescut la peste 160 de milioane de rupii”, a precizat Sharma.
Ea a spus că nu a bănuit niciodată că ar fi ceva în neregulă, pentru că directorul sucursalei „mi-a dat chitanțele pentru toate depozitele, îmi trimitea regulat extrase de e-mail din contul lui și uneori chiar venea cu dosare cu documente”.
Frauda a ieșit la iveală, la începutul lunii ianuarie a acestui an, când un nou angajat al băncii s-a oferit să-i obțină femeii venituri mai bune din banii săi. Astfel, a descoperit că toate depozitele ei dispăruseră.
„Eu și soțul meu am fost șocați. Sufăr de o tulburare autoimună și am fost atât de traumatizată încât nu m-am putut ridica din pat o săptămână întreagă. Viața ta este distrusă și nu poți face nimic în privința asta”, a mărturisit Sharma pentru sursa citată.
Ea a susținut că un oficial al băncii a creat „conturi false, și-a falsificat semnătura, a scos carduri de debit și carnete de cecuri pe numele ei” pentru a-și retrage bani din conturile ei.
„Mi-a dat declarații false, a creat un ID de e-mail fals în numele meu și a manipulat numărul meu de telefon în evidențele bancare, astfel încât să nu primesc notificări de retragere”, a mai spus ea.
Un purtător de cuvânt al băncii a recunoscut pentru BBC că „într-adevăr frauda a avut loc”, dar a spus că „este o bancă de renume care deține trilioane de rupii în depozite de la milioane de clienți. (…) Oricine este implicat va fi pedepsit”.
„Ne-au asigurat că ne vom primi toți banii înapoi. Dar mai întâi, au spus ei, au avut nevoie de ajutorul meu pentru a identifica tranzacțiile frauduloase. A fost șocant să descopăr cum au fost extrași banii din contul meu și unde au fost cheltuiți”, a transmis Sharma.
Între timp, femeia a trimis scrisori directorului general și directorului general adjunct al ICICI și a depus plângeri la Reserve Bank of India – banca centrală a țării – și la Economic Offenses Wing (EOW) a poliției din Delhi, care se ocupă de infracțiunile financiare.
Reprezentanții băncii au spus că s-au oferit să depună 92,7 milioane de rupii în contul ei, în așteptarea rezultatului anchetei, însă femeia a refuzat „oferta”.
„Sunt mult mai puțin decât cele 160 de milioane de rupii pe care mi le datorează, iar garanția ar însemna efectiv că contul va fi înghețat până când cazul va fi închis de Poliție, ceea ce ar putea dura ani de zile. De ce sunt pedepsită pentru faptul că nu am nicio vină? Viața mea s-a întors pe dos. Nu pot dormi. Am coșmaruri zilnice”, a mai spus femeia.
FOTO – Caracter ilustrativ: Shutterstock