Prima pagină » Actualitate » Cum a vândut Clotilde Armand „blana ursului din pădure” printr-o licitație CONTROVERSATĂ, anulată de CNSC: „80.000 pliante, ca să se laude”

Cum a vândut Clotilde Armand „blana ursului din pădure” printr-o licitație CONTROVERSATĂ, anulată de CNSC: „80.000 pliante, ca să se laude”

Cum a vândut Clotilde Armand „blana ursului din pădure” printr-o licitație CONTROVERSATĂ, anulată de CNSC: „80.000 pliante, ca să se laude”

Prin anunțul de participare SCN1131997/28.09.2023, Direcția de Utilități Publice și Protecția Mediului din cadrul Primăriei Sectorului 1 – condusă, de aproape 4 ani – de Clotilde Armand – a demarat procedura de atribuire pentru „Module inteligente pentru colectarea separată a deșeurilor stradale”. Un demers firesc, se poate spune la o primă vedere, numai că scandalul care a urmat arată, încă o dată, cum instituția coordonată de Clotilde Armand dă rateu după rateu, iar Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a readus lucrurile pe făgașul normal.

Gândul prezintă detalii în exclusivitate despre această licitație controversată care a fost contestată de una dintre firmele participante, INOVECO S.R.L. CNSC, sesizat că au existat nereguli flagrante, a intervenit și a luat o decizie tranșantă.

Numai că, deși decizia CNSC a fost luată în luna noiembrie a anului trecut, iar întreaga procedură a fost anulată, Clotilde Armand părea atât de convinsă că nu vor exista „neînțelegeri”, încât a vândut blana ursului din pădure, cum se spune, și a cheltuit banul public pentru a-și face reclamă și pentru a le transmite locuitorilor din sector că „plantează” module inteligente de colectare a deșeurilor, o informație numai bună pentru a fi plasată în context electoral.

Direcția de Utilități Publice și Protecția Mediului din cadrul Primăriei Sectorului 1 a organizat o licitație pentru module de colectare a deșeurilor. Numai că, surpriză, una dintre firmele contractante a contestat procedura.

Firma respectivă a sesizat Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, iar decizia a fost… anularea întregii proceduri. Asta se întâmpla în noiembrie, numai că informația a fost ținută la secret. De ce? Fiindcă Clotilde Armand ar fi comandat deja 80.000 de pliante pentru a se lăuda că pune module inteligente de colectare a deșeurilor, a vândut blana ursului din pădure, în stilul caracteristic”, au precizat sursele Gândul.

Mai mult, potrivit acelorași surse, de această licitație s-ar fi ocupat un membru AUR – Filiala Sector 5 care, paradoxal, este angajat al Primăriei Sectorului 1 și ia salariu chiar de la Clotilde Armand, cu toate că este un critic înverșunat al activității primarilor.

„De licitație s-ar fi ocupat Andrei Țîrlea, angajat la Primăria Sectorului 1, chiar la Direcția de Utilități Publice și Protecția Mediului, el fiind, atenție, secretar general AUR, filiala Sector 5.

Este interesant că acesta critică, în filmulețe postate pe Facebook, activitatea primarilor, inclusiv activitatea lui Clotilde Armand, deși încasează de la Primăria Sector 1 circa 8.800 lei anual pentru că primește și spor pentru activitatea de control financiar preventiv, deși n-a făcut asta niciodată”, au mai declarat sursele Gândul.

Firește, în acest punct se poate pune și o întrebare foarte importantă: Care este legătura „prietenească” dintre Clotilde Armand (USR) și partidul AUR, o legătură deste care edilul Sectorului 1 nu vorbește niciodată?

„Modulele inteligente”, subiect al unei proceduri contestate

Potrivit Caietului de Sarcini, Direcția de Utilități Publice și Protecția Mediului din cadrul Primăriei Sectorului 1 a demarat Proiectul de investiții „Module stradale inteligente pentru colectarea separată a deșeurilor stradale” .

Acest proiect are ca scop „înființarea unui sistem de colectare selectivă a deșeurilor amplasate pe domeniul public al Sectorului 1 al Municipiului București”, fiind vorba despre asigurarea condițiilor „de colectare separată deșeurilor, pe 3 fracții, la îndemâna tuturor trecătorilor, în vederea atingerii țintelor de reciclare și de deviere de la depozitare a deșeurilor stradale”.

Echipa lui Clotilde Armand mai precizează în Caietul de Sarcini că în momentul de față, „sistemul de colectare stradal se realizează prin intermediul coșurilor stradale (deșeuri municipale amestecate), a recipientelor de colectare separată de tip ”clopot”, unde deșeurile sunt colectate pe 3 fracții: hârtie+carton, plastic+metal, sticlă și, de la finalul anului 2022, cu ajutorul celor 6 module stradale inteligente amplasate lângă stațiile de metrou Piața Victoriei, Piața Romană și Aurel Vlaicu, unde deșeurile se colectează pe 2 fracții (reciclabile și reziduale)”.

Numai că, se mai arată în Caietul de Sarcini, „cu excepția modulelor stradale inteligente, majoritatea celorlalte recipiente sunt murdare, greu de curățat (fiind acoperite cu graffiti) și au un aspect insalubru, care favorizează acumularea de deșeuri abandonate în jurul acestora. În plus, ele sunt în mod frecvent vandalizate de persoane care extrag selectiv deșeurile valoroase (ex. metal, în special aluminiu) pentru a le vinde în folos personal, încălcând prevederile Codului penal (art. 392 și 249). În acest fel, bugetul Sectorului 1 este prejudiciat cu contravaloarea acestor deșeuri”.

Cum în teorie totul pare deja realizat la Primăria Sectorului 1, în Caietul de Sarcini au fost prezentate viitoarele „beneficii” ale acestui proiect de anvergură.

  • Beneficii sociale – prin aspectul curat și îngrijit al modulelor și modul facil de utilizare a acestora, se va stimula păstrarea curățeniei în zonele unde vor fi amplasate, ceea ce va crea avantaje vizibile în peisajul urban. De asemenea, achiziția va răspunde solicitărilor cetățenilor de suplimentare a punctelor de colectare stradale, ceea ce va duce la creșterea numărul beneficiarilor direcți și indirecți.
  • Beneficii de natură economică ca urmare a eliminării accesului animal și uman la deșeurile din containere, ceea ce va duce și la diminuarea pagubelor cauzate de vandalism, furt și incendiere a deșeurilor colectate.
  • Beneficii financiare – modulele stradale inteligente vor contribui la creșterea gradului de atingere a țintelor de reciclare și de deviere de la depozitare a deșeurilor, ceea ce se va reflecta în costul total suportat de Sectorul 1 pentru serviciile de salubrizare.
  • Folosirea energiei solare pentru alimentarea cu energie a tuturor echipamentelor din dotarea acestor modul.
  • Obținerea unui preț corect, care să reflecte în mod real cheltuielile și profitul Contractantului, în concordanță cu cantitatea și calitatea produselor prin raportare la nivelul cerințelor cantitative și calitative formulate de Autoritatea Contractantă.

Ca de fiecare dată, practica nu face casă bună cu Primăria Sectorului 1: „Solicităm anularea procedurii”

Potrivit principiului „Zis și făcut”, la Primăria Sectorului 1 totul părea a se desfășura conform planurilor dinainte stabilite, numai că una dintre firmele participante s-a pus de-a curmezișul și a sesizat CNSC în legătură cu această licitație.

În data de 10 noiembrie 2023, INOVECO SRL a transmis o contestație către CNSC, contestație având ca obiect licitația referitoare la „modulele inteligente pentru colectarea deșeurilor”, organizată de Primăria Sectorului 1 prin Direcția de Utilități Publice și Protecția Mediului, în calitate de „autoritate contractantă”.

INOVECO SRL a transmis către CNSC că:

  • Direcția de Utilități Publice și Protecția Mediului a făcut publică identitatea sa, ca ofertant, în „faza de solicitare de clarificări”;
  • Răspunsul transmis de Direcția de Utilități Publice și Protecția Mediului a fost „neclar și neadecvat”;
  • Direcția de Utilități Publice și Protecția Mediului din Primăria Sectorului 1 a „refuzat să răspundă la solicitările de clarificări”.

„O potenţială fraudă intr-o procedură de achiziţii publice”

Potrivit INOVECO SRL, „au fost adresate – în data de 06.10.2023 – solicitări de clarificare dat fiind caracterul confuz şi incoerent al documentaţiei de atribuire, iar autoritatea contractantă a transmis un răspuns prin care, pe de o parte, ni se incalcă dreptul de a rămane anonimi in procedură, iar pe de altă parte, este transmis un răspuns neclar şi incoerent, la primul set de intrebări, care nu corespunde dispoziţiilor legale aplicabile, iar la celălalalt nu am primit niciun răspuns.

Răspunsurile oferite de Autoritatea Contractantă nu numai că nu au clarificat, ci menţin caracterul confuz, abuziv şi disproporţionat al procedurii, punand ofertanţii în imposibilitatea de a formula o ofertă in acord cu datele procedurii”, au specificat reprezentanții INOVECO SRL în sesizarea transmisă către CNSC.

Mai mult, aceștia au insistat în a spune că au fost dezavantajați de Direcția de Utilități Publice și Protecția Mediului din Primăria Sectorului 1 prin faptul că identitatea le-a fost dezvăluită, fiind vorba despre o „discriminare” în contextul în care un alt ofertant ar fi beneficiat de anonimat și de.. ajutor.

„Respectivul operator a dezvăluit că, pe de o parte, nu ar putea îndeplini obligaţia de a instala un sistem de spargere a sticlei în container, iar, pe de altă parte, faptul că aceeaşi Autoritate Contractantă, într-un alt proiect, nu a mai aplicat ca implementare condiţiile pe care le-a impus prin documentaţie, într-o procedură similară, dar aceste aspecte (…) reprezintă o potenţială fraudă intr-o procedură de achiziţii publice”, au mai transmis reprezentații firmei contestatoare.

CNSC dă dreptate firmei contestatoare și anulează procedura de atribuire

În data de 27 noiembrie 2024, analizând contestația depusă de firma INOVECO SRL, CNSC a luat decizia finală.

„Pentru aceste motive, în baza legii și a mijloacelor de probă aflate la dosar, CONSILIUL DECIDE: Respinge excepția inadmisibilității contestației depusă de INOVECO SRL, invocată de DIRECȚIA DE UTILITĂȚI PUBLICE, SALUBRIZARE ȘI PROTECȚIA MEDIULUI.

Admite contestația depusă de INOVECO SRL, în contradictoriu cu DIRECȚIA DE UTILITĂȚI PUBLICE, SALUBRIZARE ȘI PROTECȚIA MEDIULUI, și anulează procedura de atribuire.

Prezenta decizie este obligatorie pentru părți, în conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016. Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate, în temeiul art. 29 din Legea nr. 101/2016”, a decis CNSC.


Citește și:

EXCLUSIV | Nicușor Dan PIERDE al treilea proces din serialul juridic „Anulare autorizații de construire Sector 2”. Avocat: „Există consecințe grave”

EXCLUSIV | Clotilde Armand, nou „examen” în fața ANI. Trebuie să explice dispoziția privind mărirea propriului salariu cu 50% (DOCUMENTE)

EXCLUSIV | ISU, sesizat în legătură cu o „anomalie” PERICULOASĂ la primăria lui Nicușor Dan: „Conform legii, sediul PMB ar trebui închis!”

VIDEO | Scandalul bazinelor de înot din Sectorul 1. Clotilde Armand IROSEȘTE milioane de euro din banii statului: „Nu-mi dați mie lecții!”

EXCLUSIV | Dispari în 60 de secunde, varianta Nicușor Dan: „În ședință, a cerut scoaterea de pe ordinea de zi a proiectelor, minim 143.000 € DEGEABA!”

Urbanist, după ce Nicușor Dan s-a LĂUDAT că a mai modernizat 600 m rețea termoficare: „Inutil, nesustenabil, sistemul trebuie regândit în întregime”

Lucrează de 12 ani în presa centrală și este autorul unor investigații jurnalistice centrate pe domeniul Justiției, dar și pe conexiunile dintre mediul politic și cel de afaceri. S-a alăturat ... vezi toate articolele

Citește și