Cum afli când poţi să ieşi la PENSIE, fără drumuri la ghișeu. Procedura este foarte simplă şi durează doar câteva minute

Publicat: 05 04. 2023, 22:56
Actualizat: 05 04. 2023, 23:03
Sursa foto: Shutterstock - caracter ilustrativ

Dacă vrei să afli data la care poţi să ieşi la pensie, procedura este foarte simplă şi durează doar câteva minute. Casa Naţională de Pensii Publice a pus la dispoziţie pe site-ul său, www.cnpp.ro, un calculator prin care orice român poate afla când se poate pensiona.

„Când mă pot pensiona” este secţiunea disponibilă pe site-ul Casei Naţionale de Pensii Publice, la categoria „Comunicare cu publicul””. În acest fel, orice român care îşi doreşte să afle la ce dată poate ieşi la pensie, are de parcurs doar trei paşi.

Românii trebuie să completeze în primul rând data naşterii. Urmează apoi sexul, unde au de ales dintre masculin sau feminin. În final, trebuie să introducă un text de verificare şi să apese butonul „calculează”.

Calculatorul le va oferi date exacte despre pensionare, ca în exemplul de mai jos:

Pentru a putea verifica vechimea în muncă, trebuie să vă creaţi un cont pe site-ul Casei Naţionale de Pensii, primul pas fiind acela de a completa datele formularului de creare cont, potrivit observatornews.ro.

Structura formularului este următoarea:

Date de identificare:

  • Numele si prenumele;
  • CNP;
  • Adresa de e-mail;
  • Act de identitate;
  • Adresa de domiciliu.

Dupa finalizarea completării formularului, apăsaţi butonul „Print”, pentru a putea fi semnat olograf in original, pe hârtie.

Ce documente conţine un dosar de pensionare?

  • Copie după cartea de identitate a solicitantului;
  • Copie după cartea de muncă a solicitantului – cartea de muncă este documentul oficial în care se înscrie timpul cât o persoană a lucrat într-o intreprindere (instituţie) publică sau particulară, societate comercială etc. Este actul prin care se dovedeşte vechimea în muncă a unei persoane;
  • Adeverinţe emise de angajatorii solicitantului prin care aceştia atestă faptul că solicitantul a lucrat în cadrul instituţiei / autorităţii / societăţii respective, funcţia deţinută, durata de timp în care a fost salariat al respectivului angajator, salariul de bază şi sporurile de care a beneficiat;
  • Dovada realizării perioadelor asimilate de lege la stagiul de cotizare şi dovada încheierii unui contract de asigurare socială (dacă a fost cazul).
Depunerea unui dosar de pensionare

În momentul în care persoana care doreşte să se pensioneze deţine toate adeverinţele necesare, aceasta poate întocmi un dosar pensionare pe care îl poate depune la Casa Judeţeană de Pensii de care aparţine sau îl poate încărca, în format electronic (ceea ce înseamnă scanarea tuturor documentelelor) pe site-ul Casei de Pensii.

Pentru a depune online un dosar pensionare, solicitantul trebuie să îşi facă un cont online pe site-ul: www.cnpp.ro, urmând procedura descrisă în continuare.

Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.

Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Toate câmpurile marcate cu * sunt obligatorii şi salvarea cererii nu este posibilă dacă acestea nu sunt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea.

Structura formularului este următoarea: Date de identificare: Numele şi prenumele, CNP, Adresa de e-mail, Act de identitate, Adresa de domiciliu, Se introduce text (Cod CAPTCHA), Se apasă butonul de finalizare formular, După finalizarea completării formularului se apasă butonul Print pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie.

Atenţie la procedură! Pentru obţinerea datelor de acces, după ce s-a tipărit cererea trebuie parcurse urmatoarele etape:

  • Se semnează cererea;
  • Solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul;
  • Cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. După aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator şi parolă) solicitantului, pe e-mailul specificat de acesta în cerere.

După ce dosarul de pensie a fost depus la Casa de Pensii, solicitantului nu îi rămâne decât să aştepte să i se emită Decizia de pensionare şi să aştepte plata primei pensii.