Pasajul de la Domnești, cea mai așteptată lucrare de pe Șoseaua de Centură, care ar urma să fluidizeze traficul de pe Prelungirea Ghencea, prinde contur.
„De astăzi a început recepția preliminară a tablierului metalic al acestui pasaj. Structura metalică a întregului tablier are 2.275 tone și este compusă, în principal, din 316 lonjeroane, 142 de antretoaze și 24 de grinzi principale.
La rampa de coborâre spre București, s-au finalizat armarea, cofrarea și turnarea plăcii de supra-betonare, continuă montarea elementelor prefabricate și așternerea straturilor succesive de balast”, a anunțat pe Facebook secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
Potrivit acestuia, s-a finalizat și montarea predalelor la rampa de urcare dinspre București și a început montarea armăturii necesare realizării plăcii de supra-betonare.
„Continuă montarea grinzii de coronament aferentă rampei de coborâre spre Bragadiru și a început realizarea armăturii pentru trotuarul aferent acestei rampe.
Continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin la rampa de urcare dinspre Bragadiru și la rampa de urcare dinspre Chiajna.
Continuă relocarea rețelelor de utilități, precum și realizarea rețelei de canalizare pluvială și a rețelei de iluminat public”, mai scrie Irinel Ionel Scrioșteanu.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia pasajului de la Domneşti a fost semnat în 2017 cu românii de la Straco pentru aproximativ 100 de milioane de lei.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis în ianuarie 2018 Ordinul de Începere pentru realizarea obiectivului „Proiectare şi execuţie Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura Bucureşti-Domneşti”.
Potrivit CNAIR, durata contractului este de 51 de luni, dintre care 3 luni proiectare, 24 luni execuţie și 24 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.
Pasajul de la Domnești este cel mai așteptat proiect de infrastructură de pe Șoseaua de Centură a Capitalei pentru că ar urma să fluidizeze traficul de pe Prelungirea Ghencea. Pe această arteră ambuteiajele se întind în prezent mai mai mulți kilometri.
Timp de un an, s-a bătut pasul pe loc la acest proiect, asta după ce fosta administrație condusă de Gabriela Firea a cerut modificarea proiectului pentru a include bucla de întoarcere a tramvaiului de pe Prelungirea Ghencea. Între timp, constructorul a intrat în faliment, iar lucrarea a fost preluata de subcontractorii săi, tot firme românești.