VIDEO | Cum arată Autostrada A0 Sud, văzută din avion. Ministerul Transporturilor cere mobilizare suplimentară și susținută pe lotul 1 al A0 Sud
This browser does not support the video element.
Ca să poată fi date în trafic loturile 1 și 2 din autostrada de centură a Capitalei (A0), în lungime de 51 km, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu le cere turcilor de la Alsim Alarko o mobilizare suplimentară și susținută. Scrioșteanu a verificat lucrările, din avion, fiind la prima experiență într-un zbor cu un aparat cu două locuri.
Potrivit lui Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, din avion au putut fi observate pasajele, podurile, nodurile rutiere și podețele aferente A0 Sud, la care lucrează antreprenorii. Toate sunt vizibile, precum și asfaltul așternut până la ultimul strat pe unele porțiuni ale Lotului 2, primii kilometri de asfalt așternut pe Lotul 1, dar și mobilizarea antreprenorilor.
Conform lui Scrioșteanu, pe lotul 1 al Autostrăzii de Centură a Capitalei, cuprins între Cernica și Jilava (16,9 km) stadiul fizic al lucărilor a ajuns la 68,26%.
„Așa cum se prezintă situația actuală, este nevoie de mobilizare suplimentară și susținută în șantier, pentru a păstra termenul de dare în trafic a acestui lot la sfârșitul acestui an”, a scris Scrioșteanu pe Facebook.
Mult mai bună este situația găsită pe lotul 2, cel care va fi dat în trafic în acest an. Pe cei 16,3 km ai lotului, între Jilava și Ciorogârla, stadiul lucărilor a ajuns la 82,25%. Ca și pe lotul 1, antreprenor este compania Alsim Alarko din Turcia.
Lotul cu întârziere este cel care leagă DN 6, București -Alexandria (zona Bragadiru-Cornetu) de A1, în zona Coriogârla-Dragomirești Vale, inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1 (18 km), construit de grecii de la Aktor. Aici, stadiul lucrărilor a ajuns la 50%.
„Ritmul lucrărilor a intrat pe un trend ascendent, construindu-se în primele 6 luni ale anului, cât în toate cele 13 luni, de la ordinul de începere al lucrărilor, iar dacă se păstrează ritmul cel puțin la nivelul acesta, în vara anului viitor, vom putea circula pe acest lot”, a mai scris secretarul de stat în ministerul Transporturilor.
„Transporturile” presează și sprijină antreprenorii
Pentru ca proiectele să respecte termenii, Ionel Scrioștreanu cere folosirea din plin a lunilor cu vreme bună.
„Presăm și sprijinim antreprenorii să profite la maximum de aceste luni favorabile, pentru a nu intra cu lucrări sensibile la temperatură și umiditate în perioada rece”, a scris Scrioșteanu.
Semi-inelul sudic al A0 va prelua traficul de tranzit de pe actuala centură a Capitalei.
„Autostrada de centură va face legătura între A1, DN6, DN5, DN4 și A2 și este cel mai important proiect din această zonă a țării, pentru că, dublat de proiectul drumurilor radiale, integrate cu dezvoltarea sistemului de transport local, vor contribui decisiv la rezolvarea problemelor de trafic”, a concluzionat Scrioșteanu.
Dacă termenii anunțați astăzi vor fi respectați, în vara anului viitor se va putea circula de la Craiova la Constanța pe drum de mare viteză (la nivel de Drum Expres și autostradă).
FOTO & VIDEO – Facebook.com/IrinelScriosteanu