România este una dintre cele mai frumoase țări din Europa, dar în același timp dă dovadă că nu știe cum să atragă turiștii străini, fiind mult în urmă la capitolul exploatarea potențialului.
Un reportaj realizat de Digi24 vine să arate starea jalnică a porturilor dunărene și cum situația prezentă alungă potențialii turiști, care efectuează croaziere pe fluviu.
Ce găsesc străinii care acostează în porturile dunărene? „Bălării cât statura unui om, haite de câini vagabonzi, gunoaie și o acută senzație de loc părăsit”, așa este descris peisajul în reportajul Digi 24.
Navele care fac croazieră pe Dunăre acostează în porturile noastre, dar turiștii evită să coboare pe uscat. Reticența lor are legătură cu starea de fapt a lucrurilor – „infrastructura turistică aproape că lipsește cu desăvârșire și totul pare încremenit în timp”, arată sursa citată.
Chiar dacă statul român ar fi putut face bani frumoși din turismul dunărean, nepăsarea domnește la nivelul autorităților. Iar străinii preferă să meargă în altă parte când aleg unde să-și cheltuie banii.
La Oltenița, port turistic, după cum se laudă responsabilii locali, nici măcar peștii nu mai trec pe aici, se plânge un pescar a cărui față este brăzdată de Soare și vânturile din zonă.
„Pe bucata asta de drum nu mai e nimic, aici când plouă s-a terminat cu plimbarea prin port, intri în noroi până la genunchi. Acolo este un tomberon rupt, distrus, l-au lăsat aici în bălării”, arată reportajul Digi 24.
Un vas de croazieră acostează în acest port, dar turiștii de la bordul lui nu coboară, temându-se să nu fie atacați de câinii fără stăpân care dau târcoale zonei.
Dragoș Răducan, președinte Federația Patronatelor din Turism, admite că, „din păcate, aici, la nivelul turismului dunărean, am rămas foarte mult în urmă, pentru că probabil nu a fost interes și mie îmi este foarte neclar statutul proprietății acestor porturi. S-au făcut investiții punctuale pe fonduri europene, după care acele investiții au fost lăsate în paragină. Tot portul are doar cinci pontoane, cel al căpităniei este abandonat demult”.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, cunoaște situația și spune că este „cât se poate de deschis, din acest punct de vedere”. Spune că, deocamdată, autoritățile locale doar la nivel declarativ și-a manifestat interesul să preia porturile dunărene, mai departe nimeni n-a făcut niciun demers.
„Deocamdată, au fost declarative (n.r. – intențiile autorităților locale de a prelua porturile dunărene) și vă spun unde. Vă spuneam de Socol și de Moldova Nouă, mi s-a spus, de asemenea, declarativ, de Orșova, chiar și pe zona de Severin și Giurgiu… Îi aștept la discuții”.
CITEȘTE ȘI:
Accident pe Dunăre: un VAS de croazieră a izbit zidul de beton al unei ecluze!