Cum arăta mașina românească, mai bună decât Dacia, vândută în străinătate de Ceaușescu
Știai că în epoca comunistă a existat, la un moment dat, o mașină mai bună decât celabra Dacia și care era vândută în străinătate?
Dacă nu știai, trebuie să afli totul despre Oltcit, automobilul românesc, creat pentru a fi fiabil și cu un consum extrem de mic.
Cum a apărut Oltcit-ul? În anul 1973, are loc o criză de petrolul, care mărește în mai puțin de un an prețul combustibililor de aproape patru ori. În aceste împrejurări, Ceaușescu s-a gândit la fabricarea unei mașini de dimensiuni reduse, cu un consum mic, destinată mai ales tinerilor. Pentru a o realiza, au fost deschise discuții cu mai mulți producători auto, iar compania Citroën a fost cea aleasă.
La finalul anului 1976, contractul între partea română și cea franceză este semnat și ia astfel naștere societatea mixtă româno-franceză Oltcit, în care România avea o participație de 64%, iar PSA de 36%.
Numele societății provine de la îmbinarea numelui regiunii în care se va construi viitoarea mașină – Oltenia – și denumirea brandului – Citroën, arată autovit.ro.
Cum arăta mașina românească, mai bună decât Dacia, vândută în străinătate de Ceaușescu
Primul automobil Oltcit a fost lansat în cadrul Târgului Internațional de la București, în anul 1981, purtând logoul propriu: un „O” împreunat cu una dintre săgețile siglei Citroën.
Oltcit beneficia de un bord extrem de modern pentru acea dată, în care fiecare spațiu era folosit la maximum. Ceasurile de bord erau judicios plasate, pe plafon exista un ceas electronic, iar spațiile de depozitare erau așezate ingenios, exploatând orice loc liber.
Oltcit s-a bucurat de succes și în străinătate. Varianta Oltcit Club 12 TRS a fost exportată în Iugoslavia, Polonia, Cehoslovacia, Franța, Belgia, Olanda, Columbia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Costa Rica, Venezuela, Ecuador, Iordania, Turcia, Siria, Egipt și Bulgaria.
Foto: Facebook