Cum arată simulatorul Alstom pe care se instruiesc mecanicii de la Metrorex. Este folosit pentru trenurile Metropolis, care vor circula pe M5

Publicat: 25/10/2024, 14:30

Alstom a livrat Metrorex simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.  Patru garnituri de metrou Metropolis sunt deja în Depoul Berceni, în proceduri de testare şi validare în vederea autorizării pentru circulaţie cu călători.

Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe M5.

Simulatorul crează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.

Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5.

„La Alstom, siguranța este preocuparea noastră cea mai mare”

„La Alstom, siguranța este preocuparea noastră cea mai mare. Cu progresele tehnologice disponibile astăzi, suntem capabili să creăm un mediu de instruire sigur pentru viitorii mecanici și tehnicieni, asigurându-ne că vor poseda abilitățile necesare pentru a manevra responsabil cea mai nouă generație de trenuri de metrou”, a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.

Patru dintre cele 13 garnituri de metrou Alstom se află în prezent în depoul Berceni din București.

„Trenurile Alstom sunt în linie dreaptă”

„Trenurile sunt în linie dreaptă și credem că în curând vor începe testele de 10.000 de kilometri pentru primul tren. Anul acesta nu va intra în circulație niciun tren din Brazilia. Noi credem însă că până în luna aprilie 2025 se va circula pe Magistrala 5 cu noile trenuri”, au declarat surse Metrorex în exclusivitate pentru Gândul.

Reprezentanții Alstom precizau recent pentru Gândul că trenul „Giurgiu” este „perfect funcțional”.

„Giurgiu” ar fi perfect funcțional

„Trenul Giurgiu este perfect funcțional. Toate aspectele tehnice inerente în faza de testare au fost rezolvate. Acesta este, de altfel, și unul din obiectivele importante ale testelor, acela de a identifica și rezolva orice situație cu care se poate confrunta trenul în timpul funcționării sale, după ieșirea de pe poarta fabricii”, precizau recent reprezentanții Alstom.

Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei. Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.

Alstom a întârziat însă foarte mult livrarea acestor trenuri, astfel că nici în 2024 nu vom avea în circulație noile garnituri.

„În conformitate cu cele mai recente date transmise de Furnizorul Alstom Transport SA, punerea în funcțiune a primului tren de metrou se estimează a se realiza în trimestrul I, 2025”, arată un răspuns Metrorex, la solicitarea Economedia.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

Citește și:

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Nemulțumirile unei bucureștence mutate la Cluj: „Un oraș care cere mult și oferă puțin. Mă...
Iancu, derapaj uluitor despre Daniela Iliescu. Culiță a intervenit instant: 'Stai parcat'
FOTO. Femeia despre care bărbații nu cred că e reală când o văd cum arată
Regretele unei bucureștence mutate în Cluj-Napoca de trei ani: „Ajunsese să-mi pară normal ca o...
Cum au apărut Culiță Sterp și Daniela Iliescu la nunta lui Iancu și a Denisei...
Motociclist ucis de mașina condusă de iubita lui, la Galați. Cei doi se certaseră cu...
Cum omoară aragazul 40.000 de europeni pe an. O problemă „mult mai gravă decât am...
Cât a mers darul la nunta lui Iancu Sterp? Suma pare ireală
Semne și simptome matinale ale diabetului. La ce trebuie să fii atent imediat după trezire
"A murit cel mai frumos om din viaţa mea". Mărturia tinerei care şi-a lovit mortal iubitul,...
Andrei, mort după ce fosta iubită l-a lovit cu mașina! Detalii de ultimă oră
Restricții de circulație pe Valea Prahovei în plină vacanță a elevilor! Ce rute alternative recomandă...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Cele mai ieftine SUV-uri cu 4x4. Modele fiabile și economice, care nu te lasă la...
Apple primeşte o lovitură în a patra cea mai populată ţară din lume. Vânzarea de...
Eficiență impresionantă! UN NOU MATERIAL depășește celulele solare tradiționale
CRESC IAR pensiile în România. Se dă vot în Parlament mâine, 29 octombrie: Nu e...
Mașina se curăță repede și eficient, în interior. Cele mai bune metode
Gabriela Cristea a împlinit 50 de ani. Ce cadou i-a oferit Tavi Clonda înainte de...
Destin macabru pentru Marian, un bărbat de 38 de ani! A fost înjunghiat fără milă...
Cât a plătit Gabriela Cristea pentru un mic dejun în Paris? "Măi, când vii la...
Stil, eleganță și rafinament! Denisa Coțolan, drept exemplu pentru viitoarele mirese. La ce concluzie au...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Draga mea, azi noapte ai strigat „Ionele, nu”!
Un studiu sugerează că prima roată a fost inventată în Munții Carpați