Cum arată simulatorul Alstom pe care se instruiesc mecanicii de la Metrorex. Este folosit pentru trenurile Metropolis, care vor circula pe M5
Alstom a livrat Metrorex simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri. Patru garnituri de metrou Metropolis sunt deja în Depoul Berceni, în proceduri de testare şi validare în vederea autorizării pentru circulaţie cu călători.
Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe M5.
Simulatorul crează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.
Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5.
„La Alstom, siguranța este preocuparea noastră cea mai mare”
„La Alstom, siguranța este preocuparea noastră cea mai mare. Cu progresele tehnologice disponibile astăzi, suntem capabili să creăm un mediu de instruire sigur pentru viitorii mecanici și tehnicieni, asigurându-ne că vor poseda abilitățile necesare pentru a manevra responsabil cea mai nouă generație de trenuri de metrou”, a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.
Patru dintre cele 13 garnituri de metrou Alstom se află în prezent în depoul Berceni din București.
„Trenurile Alstom sunt în linie dreaptă”
„Trenurile sunt în linie dreaptă și credem că în curând vor începe testele de 10.000 de kilometri pentru primul tren. Anul acesta nu va intra în circulație niciun tren din Brazilia. Noi credem însă că până în luna aprilie 2025 se va circula pe Magistrala 5 cu noile trenuri”, au declarat surse Metrorex în exclusivitate pentru Gândul.
Reprezentanții Alstom precizau recent pentru Gândul că trenul „Giurgiu” este „perfect funcțional”.
„Giurgiu” ar fi perfect funcțional
„Trenul Giurgiu este perfect funcțional. Toate aspectele tehnice inerente în faza de testare au fost rezolvate. Acesta este, de altfel, și unul din obiectivele importante ale testelor, acela de a identifica și rezolva orice situație cu care se poate confrunta trenul în timpul funcționării sale, după ieșirea de pe poarta fabricii”, precizau recent reprezentanții Alstom.
Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei. Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.
Alstom a întârziat însă foarte mult livrarea acestor trenuri, astfel că nici în 2024 nu vom avea în circulație noile garnituri.
„În conformitate cu cele mai recente date transmise de Furnizorul Alstom Transport SA, punerea în funcțiune a primului tren de metrou se estimează a se realiza în trimestrul I, 2025”, arată un răspuns Metrorex, la solicitarea Economedia.
Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
Contract de peste 100 de milioane de euro
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.
Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
Caracteristicile noilor trenuri Alstom:
- au caroserie din oţel inoxidabil;
- 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
- asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
- fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
- asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
- au aer condiționat.
Citește și: