Prima pagină » Actualitate » Cum explică Primăria Capitalei lipsa muncitorilor pe o bucată din șantierul unde se schimbă linia de tramvai 1 -10: „Au apărut mai multe aspecte neprevăzute la ampriză” | GALERIE FOTO

Cum explică Primăria Capitalei lipsa muncitorilor pe o bucată din șantierul unde se schimbă linia de tramvai 1 -10: „Au apărut mai multe aspecte neprevăzute la ampriză” | GALERIE FOTO

Modernizarea liniei de tramvai 1 -10 din Capitală, de pe bulevardul Vasile Milea, decurge cu „situații neprevăzute”, potrivit Primăriei Capitalei. Lucrarea, care presupune schimbarea liniei de tramvai pe o distanță de 1,1 kilometri ( pe două sensuri) ar trebui să se finalizeze în vara anului viitor. Constructorul spune că intervenția este una foarte complexă.

În luna iunie a acestui an, pe bulevardul Vasile Milea din sectorul 6 al Capitalei, a fost demarată lucrarea de modernizare a liniei de tramvai 1 – 10, pe o distanță de 1,1 kilometri.

Chiar dacă este o distanță de doar un kilometru, durata de execuție a acestei lucrări va fi de un an. Potrivit Primăriei Capitalei, intervenția este una foarte complexă.

Într-un răspuns la solicitarea Gândul, reprezentanții Primăriei Capitalei au precizat că până în acest moment, pe șantier au fost executate lucrări aferente următoarelor obiective:

  • Linie de tramvai – Demontare linie – 100%;
  • Săpătură în ampriza căii – 80%;
  • Zid de sprijin în ampriza căii – 80%;
  • Iluminat public  – Desfaceri și montare tuburi pentru cabluri – 35%;
  • Rețea de contact – Demontare rețea de contact tramvai – 100%;
  • Peroane  – demontare peroane –  100%.

 Potrivit răspunsului primit de Gândul, constructorul de la „Vasile Milea” a avut parte de mai multe surprize pe acest șantier.

„Menționăm faptul că, pe parcursul execuției lucrărilor, urmare a decopertărilor efectuate în ampriza liniei de tramvai, au apărut aspecte neprevăzute care nu au fost menționate în documentația tehnică și în avizele eliberate de către instituțiile abilitate”, se arată în răspunsul Primăriei Capitalei.

De exemplu, spun cei de la PMB, între firul I și firul II de tramvai s-a găsit un dren longitudinal existent și 4 cămine de descărcare la o distanță de aproximativ 50 m între ele.

„La poziția km 0+637 se află un canivou de beton (structură care protejează conductele – n.r.) care traversează lucrarea transversal, canal ce nu permite realizarea în întregime a straturilor infrastructurii. Aceeași situație se regăsește la km 0+635, și la km 0+360, unde se află o platformă de aproximativ 35 mp de beton”, se arată în răspunsul PMB.

Termoenergetica a profitat de săpături pentru a schimba două conducte

Sursa citată mai arată că cei de la Termoenergetica au profitat de această lucrare pentru a schimba două conducte foarte importante.

„În urma decopertării în zona intersecției cu Bd-ul Iuliu Maniu și ca urmare a solicitării venite din partea Termoenergetica (fostă RADET – n.r.), s-a permis acesteia să înlocuiască două conducte magistrale ce traversau ampriza liniei de-a lungul Bd. Iuliu Maniu, astfel corelând investițiile și minimizând discomfortul viitor”, spui cei de la Primăria Capitalei.

Sursa citată mai arată că în urma săpăturii pentru zidul de sprijin s-a constatat faptul că în ampriza lucrării se găsește o placă de beton ce susține fundația drumului alăturat.

„Toate situațiile menționate reprezintă situații imprevizibile, ce au necesitat inspecții comune în teren (Beneficiar, Proiectant, Verificator tehnic, Antreprenor, Diriginte de șantier) cu proprietarii de rețele identificați, găsirea de soluții, corelarea între lucrări, emiterea de note de constatare, dispoziții de șantier, avizarea soluțiilor în Comitetul Tehnico – Economic al proprietarilor de rețele implicați, respectiv elaborarea de acte adiționale la contract”, se mai arată în răspunsul celor de la PMB.

 

La orele 10.30 -11.00, într-o zi de luni, pe o bucată din șantier nu era niciun muncitor

Lucrarea de la „Vasile Milea” se întinde la AFI Cotroceni până la benzinăria OMV, fiind „tăiată” la mijloc de bulevardul Iuliu Maniu.

Reporterii Gândul au vizitat acest șantier luni, 23 august, iar în jurul orelor 10.30 – 11.00, pe tronsolul dintre „Iuliu Maniu” și OMV nu exista niciun muncitor, așa cum se poate observa și din imaginile publicate de Gândul.

Cum explică Primăria această situație?

„Pentru tronsonul cuprins între Bd. Iuliu Maniu și Benzinăria OMV se află în curs de emitere o Dispoziție de șantier pentru o situație neprevăzută apărută în ampriza liniei de tramvai”, se arată în răspunsul Primăriei Capitalei.

Sursa citată precizează însă că în data 23.08.2021 s-a lucrat pe celelalt tronson, cuprins între AFI și bulevardul Iuliu Maniu, iar obiectivele au fost următoarele:

  • Linie de tramvai – Turnare beton C12/15 (9 mc) la zidul de sprijin pe firul 1 între km 0+441 și km 0+533;
  • Săpătură la cotă pentru montare cofraj pe firul 1 între km 0+576 și km 0+584;
  • Săpătură la cotă pentru montare cofraj pe firul 2 între km 0+577 și km 0+584;
  • Săpătură la cotă platformă de pământ și  compactare pe firul 1 și firul 2; Personalul prezent în șantier pentru aceste lucrări: 2 ingineri, 8 muncitori, 2 mecanici utilaje, 1 topograf.
  • Lucrări de iluminat public – desfaceri pavaje și săpătură în vederea pozării tuburilor pentru cablurile de iluminat, în trotuar, pe partea dreaptă sens AFI . Personalul prezent în șantier pentru aceste lucrări: 1 inginer și 5 muncitori.

„Durata de execuție a investiției este de 12 luni. Menționăm faptul că Ordinul de începere a execuției lucrărilor a fost emis în data de 25.05.2021, iar lucrările se desfășoară conform graficului de execuție”, mai spun cei de la Primăria Capitalei.

Primăria Municipiului București a predat pe 25 mai  amplasamentul de pe Vasile Milea către S.C. URBAN PROFILE GRELE S.R.L.,câștigătorul procedurii de achiziție publică,  pentru demararea lucrărilor la proiectul ”Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV”.

Valoarea proiectului de pe Vasile Milea este de peste 28 de milioane de lei

În cadrul proiectului, se vor executa următoarele lucrări:

  • refacerea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare;
  • înlocuire traverse, șine, prinderi, amortizoare de zgomote și vibrații, înlocuirea stâlpilor de susținere a rețelei de contact;
  • înlocuirea firelor de la rețeaua de contact, inclusiv elementele de susținere, refacerea peroanelor de pe tronson cu respectarea standardelor și normelor în vigoare;
  • lucrări de reabilitare la pasajul subteran pietonal, lucrări la iluminatul public.

Valoarea totală a lucrărilor este de peste  28 de milioane de lei, din bani europeni.

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și