Prima pagină » Actualitate » Cum încep elevii școala, de miercuri, după vacanța de Paște

Cum încep elevii școala, de miercuri, după vacanța de Paște

Cum încep elevii școala, de miercuri, după vacanța de Paște

Grădinițele și școlile se redeschid miercuri, 5 mai 2021, după vacanța de Paște. Miercuri vor începe cursurile copiii de grădiniță, precum și elevii din clasele pregătitoare – a IV-a, elevii din a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a și a XI-a. Elevii din ani terminali vor reveni la școală pe 10 mai 2021. În această categorie intră cei de clasa a VIII-a, a XII-a.

 “Miercuri, 5 mai, revin la școală toți elevii, cu excepția elevilor din clasele terminale. Am redus numărul de scenarii la două: pragul de 1 la mie rată de infectare face diferența între scenariul verde – în care toți elevii vin la școală, de la grădiniță până la învățământ liceal, cu prezență fizică, 1731 de localități. Iar în scenariul 2 – rată de infectare de peste 1 la mie, situație în care se găsesc 1450 de localități. În acest scenariu vor veni la școală cu prezență fizică, miercuri, 5 mai, copiii din grădinițe, elevii din clasele 1-4, plus clasa pregătitoare”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Pe 10 mai vor reveni la școală, indiferent de scenariu, toți elevii claselor terminale, cu prezență fizică. De asemenea, “este permisă prezența fizică pentru ore de recuperare pentru absolut toți elevii înscriși în programul de ore remediale, cu excepția celor din localitățile din carantină”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Care sunt cele două scenarii

În instituțiile de învățământ / unitățile conexe din orașele/comunele unde incidența este mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori, cursurile se vor desfășura potrivit scenariului 1.
Acesta presupune participarea zilnică la cursuri, a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ. Se impune respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
În instituțiile de învățământ/unitățile conexe din orașele/comunele unde incidența cazurilor este mai mare de 1/1000, dacă la nivelul localității nu este declarată stare de carantină, cursurile se vor desfășura potrivit scenariului 2.
Acesta presupune:
  •  participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, precum și a elevilor din învățământul special, indiferent de clasă, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară;
  •  participarea zilnică, în sistem on-line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu;

 

Elevii de clasa a VIII-a revin la școală pe 10 mai și fac cursuri cu prezență fizică până pe 11 iunie.

Elevii de clasa a XII-a/a XIII-a revin la școală pe 10 mai și fac cursuri cu prezență fizică până pe 4 iunie.

Elevii din învățământul special vor reveni la școală

“De asemenea, vor veni la școală, indiferent de clasă și de scenariu, aceasta este o noutate, un lucru îmbucurător, toți cei 27.750 de elevi din învățământul special. Este vorba de elevi care au nevoie de stimulare psihomotrică, polisenzorială, de servicii de logopedie, de kinetoterapie, de lucruri care nu pot fi asigurate nici online și nici acasă. Aceștia vor reveni în data de 5 mai. Practic, rămân elevii de clasa a V-a, a VI-a și a VII-a, a IX-a, a X-a și a XI-a din localitățile care au o rată de infectare de peste 1 la mie, doar ei rămân online”, a spus oficialul.

Elevii nu vor putea fi testați cu teste non-invazive cu salivă la școală

Pentru testarea elevilor rămân la dispoziția școlilor doar testele antigen rapide cu recoltare din nas sau gât, pentru care părinții trebuie să își dea acordul, despre care ministrul Educației afirma că s-au folosit în număr foarte mic.
După lungi discuții pe acest subiect,ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a anunțat că elevii nu vor putea fi testați cu teste non-invazive cu salivă la școală. Argumentele venite la solicitarea Ministerului Educației din partea Ministerului Sănătății și al Institutului de Sănătate Publică (INSP) au fost că acestea nu pot fi luate în calculul ratei de incidență și trebuie dublate de celelalte tipuri de teste, recunoscute.

Cîmpeanu trimisese o scrisoare noului ministru al Sănătății, Ioana Mihăilă, în care afirma:

„În condițiile în care testele „non-invazive” sunt utilizate în școlile dintr-un număr din ce în ce mai mare de state europene, vă rugăm să analizați oportunitatea utilizării lor în unitățile și instituțiile de învățământ din România, în mod deosebit pentru testarea elevilor sau angajaților care prezintă simptome specifice pe durata programului de învățământ, precum și a celor care au luat la cunoștință că sunt contacți ai unor cazuri confirmate”.

Citește și