Cum își încarcă un bucureștean mașina electrică. În alte țări ar fi ILEGAL!
Imagini virale au ajuns pe rețelele de socializare cu soluția aleasă de proprietarul unei mașini electrice, pentru a-și încărca bateria mai ieftin, în Capitală.
Ținând cont că prețul la stațiile de încărcare a ajuns și 3,5 lei pe kW, aproape cât GPL-ul, un bucureștean și-a făcut un prelungitor, de aproape 50 metri lungime, l-a scos pe fereastra de la balcon, l-a lăsat să coboare pe fațada blocului și l-a traversat strada până la locul lui de parcare.
Astfel, peste noapte, de la priza normală din apartament poate încărca mașina cu circa 20 kW, luând în calcul și pierderile, cantitate ce îi ajunge să parcurgă aproximativ 100 de kilometri.
Soluția ar fi ilegală în alte țări!
În alte state, precum Marea Britanie, astfel de „instalații”, ce presupun tragerea de cabluri peste trotuare și străzi publice, sunt interzise, fiind considerate extrem de periculoase, dar în România, cum nu există încă legislație în domeniu, se trece cu vederea, scrie b1tv.ro.
Cât costă, de fapt, plinul la mașina electrică, dacă încarci acasă cu 1,3 lei/kWh
– Plin curent Dacia Spring (baterie de 27,4 kWh): 35 lei
– Plin curent Volkswagen ID 3 (baterie de 58 kWh): 75 lei
– Peugeot e-2008 (baterie 46 kW): 60 lei
– Plin curent Hyundai Ioniq 5 (baterie de 77 kWh): 100 lei
– Plin curent Mercedes EQS SUV 450 (baterie de 107,8 kWh): 140 lei