Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin- Daniel Cadariu a transmis, marţi seară, că pasagerii care au achiziționat bilete la Blue Air își vor putea recupera banii. Această precizare vine ca urmare a situaţiei generate de suspendarea tuturor zborurilor de către compania aeriană low-cost Blue Air.
Astfel, având în vedere situația generată de compania Blue Air prin decizia de suspendare a tuturor zborurilor din România, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a informat călătorii cu privire la drepturile lor.
«Călătorii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor», informează Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.
De asemenea, acesta precizează că turiştii care au luat pachete de vacanţă de la agenţiile de turism trebuie să ia legătura cu acestea, deoarece, în baza OG nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative, agenţia de turism este responsabilă pentru executarea pachetului şi să ofere servicii alternative.
Compania aeriană Blue Air a anunțat, marți, că va suspenda toate zborurile din România, până luni, 12 septembrie, din cauza faptului că toate conturile i-au fost blocate.
Premierul Nicolae Ciucă a declarat, marți, că a discutat cu ministrul Mediului, Tanczos Barna, pentru a debloca situația de la Blue Air: „Nu putem lăsa românii să aștepte în aeroporturile din care urmau să vină către țară”.
La rândul său, ministrul Mediului, Tancsoz Barna, a precizat că Blue Air nu a respectat legea, așa cum au făcut-o celelalte companii aeriene, în privința certificatelor de gaze cu efect de seră, iar acum trebuie să deblocheze situația și să se adreseze Administrației Fondului de Mediu (AFM) pentru a obține o reeșalonare a datoriei de 28 de milioane de lei. Mai mult, cere companiei aeriene să reia imediat zborurile și să își onoreze obligațiile față de călători.
Între timp, pe Aeroportul Otopeni s-a declanșat un adevărat haos după ce călătorii s-au trezit cu cursele anulate.