Prima pagină » Actualitate » VIDEO | Cum oprești mașina, când nu merge frâna. Explicațiile lui Titi Aur, expert în pilotaj

VIDEO | Cum oprești mașina, când nu merge frâna. Explicațiile lui Titi Aur, expert în pilotaj

Titi Aur, expert în pilotaj și fost campion de raliuri, a explicat ce trebuie să facă un șofer atunci când vrea să oprească mașina, dar nu funcționează frâna. Specialistul a precizat modul în care trebuie acționat pentru a evita un accident mortal, de exemplu, dacă în față există o trecere de pietoni.

Deși metoda provoacă pagube serioase mașinii, important este că șoferul scapă cu viață, iar pietonii pe care îi are în fața autoturismului nu pățesc nimic. În astfel de situații, o soluție ar fi frâna neconvenţională.

„Ce înseamnă frâna neconvenţională? Înseamnă că folosesc altceva din exterior, ca să opresc maşina. Vă dau un exemplu. Să spunem că suntem în coborâre pe o pantă cu polei, cu o viteză de 20 km/h, iar în faţă avem o trecere de pietoni plină de copii. Ce fac? Apăsăm pe pedala de frână şi vedem că maşina nu se opreşte, cu ABS, fără ABS, cu nimic. Ce facem? Intu peste copii? Nu. Încerc să oprim maşina altfel. Cum facem asta? Ne lipim de borduri şi ne frecăm de bordură cu maşina. Încercăm să ne lipim de alte maşini parcate, de parapet, de gard, de ce avem.

Este frână neconvenţională. E adevărat, te doare, pentru că îți strici jantă, cauciuc, caroserie etc, dar decât să intrăm pe o trecere plină de oameni care traversează sau într-o intersecţie pe unde trec TIR-uri… Sau, dus la extrem, un pic, merg pe un drum, din faţă vine un şofer care depăşeşte, eu frânez, dar îmi dau seama că nu mă pot opri, şi trag dreapta şi mă lipesc de parapet. Stric maşina, dar mă opresc mult mai repede şi nu mor. Da, e cu pagube, pentru că frânarea neconvenţională e cu pagube”, a explicat fostul pilot, la DCNews.ro.

Titi Aur a precizat, de asemenea, că această metodă este folosită des la raliuri, mai ales când cursa se desfășoară pe zăpadă.

„Ne folosim de malurile de zăpadă. Rupem bara, e drept, dar frânăm. Pe stradă se poate aplica frâna neconvenţională, dar îţi trebuie ştiinţă, experienţă şi prezenţă de spirit. Sunt fracţiuni de secundă. Pe stradă, se poate aplica frâna neconvențională, dar pentu asta îți trebuie în primul rând știința și pe urmă experiența și pe urmă prezența de spirit”, a mai declarat Titi Aur pentru sursa citată.

Marian Popescu este pasionat de tot ce înseamnă jurnalism, de-a lungul timpului activând în tv, radio și mai ales în presa online. După ce a absolvit o facultate de profil, a scris pentru site-uri ... vezi toate articolele

Citește și